به زودی ظرفیت مراکز ترک اعتیاد استان قزوین به میزان ۳۶۰ نفر اضافه خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 05 January 2021

 

 

 

 

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان گفت: در حال حاضر ظرفیت نگهداری ۶۵۰ افزایش ظرفیت نگهداری معتادان در استان قزویننفر در مراکز ترک اعتیاد مهیا شده است و بزودی شرایط نگهداری ۳۶۰ نفر دیگر به امکانات استان اضافه خواهد شد.

وی افزود: به طور میانگین حدود ۳ تا ۵ درصد معتادان قادر به ترک اعتیاد می‌شوند لذا انتظار این که در ۴ جلسه بتوان معتادی را از چنگال مواد افیونی رها کرد اشتباه است.

وارثی اضافه کرد: برای حل مشکل معتادان باید همه وجوه و عوامل دخیل اصلاح شود و اگر سم زدایی صورت گرفت و معتاد وارد جامعه و یا خانواده شد شرایط برای تداوم بهبود مهیا باشد تا دوباره دچار لغزش و بحران نشود.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: جامعه، خانواده، مدرسه، دانشگاه، محیط کار، شخصیت و تربیت افراد و ده‌ها عامل دیگر در ابتلا به اعتیاد موثر است و اگر بدون فراهم بودن جامعه ما انتظار داشته باشیم فقط در مراکز ترک اعتیاد شاهد بهبود معتادان باشیم، یک نگاه غیر منطقی است.

وارثی افزود: اگر معتادی در مراکز ترک اعتیاد بهبود یافت و پس از ورود به اجتماع همچنان دسترسی به مواد آسان باشد و یا زمینه بازگشت مهیا نشود بدون شک این تلاش‌ها بدون نتیجه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار