۲۷ معبر و بوستان شهری به نام شهدا، هنرمندان، ورزشکاران و شخصیت‌های برجسته معاصر قزوین نامگذاری شد.
کد خبر: ۹۳۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 06 January 2021

 

حسین علیجانی، دبیر شورای نامگذاری معابر شهر و رئیس اداره ارتباطات و امور نامگذاری ۲۷ معبر و بوستان قزوین به نام شهدا و شخصیت‌های برجستهبین الملل شهرداری قزوین با اعلام این خبر افزود: در سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قزوین در سال جاری، پیشنهاد‌های شورای نامگذاری معابر شهر قزوین در خصوص نامگذاری شهدا بر روی معابر، به طور خاص مورد بررسی قرار گرفت و ۱۶ معبر با تغییر به نام شهدای عزیز شهر قزوین مزین شد.

وی اظهار داشت: همچنین در این جلسه پیشنهاد این شورا، برای نامگذاری کوچه‌ای به نام شهید میانه ساز به عنوان شهید مدافع سلامت مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

دبیر شورای نامگذاری معابر شهر قزوین تصریح کرد: در این جلسه نامگذاری یک بوستان به نام استاد آصف زاده و کوچه‌ای به نام استاد ناصر ایزدفر از هنرمندان معاصر در هنر‌های تجسمی و تئاتر به تصویب شورای اسلامی شهر قزوین رسید.

وی افزود: همچنین پیشنهاد نامگذاری ۶ کوچه در شهر به نام ورزشکاران قزوینی از جمله مهدی یعقوبی، سید کریم مؤمنی، سید رحمت الله مصلایی، حبیب الله کریم زاده، محمود بابا شاهوردی و فاطمه نجفی که از پهلوانان و قهرمانان معاصر این عرصه به شمار می‌آیند مورد تأیید اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

علیجانی در ادامه از نامگذاری سه بوستان جدید شهر قزوین خبر داد و گفت: سه بوستان تازه تأسیس شهر نیز به نام‌های سلامت، پرواز و نیایش نام گذاری شده و به تصویب شورا رسیده است.

دبیر شورای نامگذاری معابر شهر قزوین از اعضای شورای شهر در حسن نظر و همراهی در تصویب پیشنهاد‌های این شورا قدردانی کرد و گفت: در دبیرخانه نامگذاری معابر شهر قزوین زحمات و اقدامات فراوانی صورت می‌گیرد و اعضای این کمیته نیز با حساسیت و دقت بسیار، درخواست‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار