معاون صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین گفت: نسبت به زمان مشابه پارسال رشد بیش از ۱۵درصد را در بیمه محصولات کشاورزی داشتیم ولی همچنان ظرفیت های خالی زیاد وجود دارد و سطوح زیادی از بخش کشاورزی یعنی زراعت و باغ استان بدون پوشش بیمه مانده اند.
کد خبر: ۹۳۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 06 January 2021

 

معاون صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین با بیان این که تا به امروز استقبال از بیمه خوب بوده است، اظهار داشت: نسبت به زمان مشابه پارسال رشد بیش از ۱۵درصد را داشتیم ولی همچنان ظرفیت های خالی زیاد وجود دارد و سطوح زیادی از بخش کشاورزی یعنی زراعت و باغ استان بدون پوشش بیمه مانده اند.

وی ادامه داد: حدود ۶۳هزار هکتار از مجموع سطوح زراعی و باغی استان را تا امروز بیمه کردیم که در محصولات باغی بیشتر محصول انگور بوده ، در حدود ۱۰ میلیون طیور و ۳۶هزار راس از انواع دام ها نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی در رابطه با دلایل رغبت کم کشاورزان به بیمه کردن محصولات شان گفت: فعالیت کشاورزی ماهیتا یک فعالیت پر مخاطره ای است چون تحت تاثیر عامل جوی و مخاطرات ناشی از هوا است و تنها ابزار حمایتی دولت از بخش کشاورزی فقط صندوق بیمه است، از این رو از کشاورزان عزیز تقاضا داریم تا در مهلت کوتاه باقی مانده یعنی تا ۳۰دی ماه به شعب بانک کشاورزی و دفاتر خدمات بیمه ای مراجعه و نسبت به برقراری پوشش بیمه ای اقدام کنند.

تهرانی عنوان کرد: حق بیمه این طور که گفته می شود کمتر پرداخت نمی شود، در این زمینه تعدد گزینه وجود دارد، یعنی کشاورزان وقتی می خواهند محصولات خود را بیمه کنند از گزینه های متعدد، با توجه به نیاز خود و هزینه ای که می خواهند پرداخت کنند، می توانند استفاده کنند تا غرامت بالاتری بگیرند بالطبع اگر گزینه پایینتری انتخاب شود غرامت کمتری خواهند گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار