استاندار هرمزگان گفت:
تابناک-استاندار هرمزگان گفت: با توجه به نقش آفرینی استان هرمزگان در سطح ملی و نقش بی بدیلی که در اقتصاد و امنیت کشور دارد، باید توجهات ویژه‌ای هم در تخصیص اعتبارات به آن صورت گیرد.
کد خبر: ۹۳۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 06 January 2021

به گزارش تابناک، دکتر فریدون همتی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در شهرستان جاسک برگزار شد، با اشاره به اهمیت و نقش استراتژیک استان هرمزگان در کشور، اظهار کرد: هرمزگان پنجمین استان تامین کننده درآمدهای عمومی کشور است که نقش مهمی را در کشور بر عهده دارد.

وی ادامه داد: کارهای بزرگی در دوره دولت دوازدهم در هرمزگان صورت گرفته و در حال تکمیل است و رونق بسیار خوبی در کار و تولید بخش خصوصی و دولت در این استان وجود دارد.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به نقش آفرینی استان هرمزگان در سطح ملی و نقش بی بدیلی که در اقتصاد و امنیت کشور دارد، باید توجهات ویژه‌ای هم در تخصیص اعتبارات به آن صورت گیرد.

همتی در ادامه با اشاره به برخی از پروژه‌های مهم استان، اجرای کریدور بزرگراهی ساحلی را از جمله آنها برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر غرب هرمزگان که این کریدور تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود، نیاز است لاین دوم این کریدور در شرق هرمزگان نیز در برنامه احداث قرار گیرد.

وی خواستار توجه ویژه به عمران شهری و روستایی در شرق هرمزگان در تخصیص اعتبارات شد و گفت: از طرح احداث مسکن روستایی برای اقشار محروم نیز حمایت‌های لازم را خواهیم داشت تا هر چه سریع‌تر این واحدها آماده بهره برداری شوند.

استاندار هرمزگان بر لزوم اجرای تخصیص اعتبارات عوارض آلایندگی عسلویه به شهرستان پارسیان تاکید کرد و بیان داشت: با توجه به ابلاغ تخصیص این اعتبارات از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و تعیین سهم شهرستان پارسیان از عوارض آلایندگی عسلویه، انتظار داریم که اجرای آن نیز به سرعت انجام شود.

همتی با بیان اینکه کار خیلی بزرگی در راستای ایجاد امکانات درمانی در هرمزگان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در دولت دوازدهم ایجاد هزار و 700 تخت جدید بیمارستانی با توسعه بیمارستان های موجود و احداث بیمارستان های جدید همانند بیمارستان 531 تختخوابی بندرعباس، اجرایی شده و این کار فوق‌العاده و بزرگ همچنان در حال تکمیل است و در زمینه توسعه خانه‌های بهداشت نیز گام‌های بزرگی در هرمزگان برداشته شده است.

وی با اشاره به احداث دو آب شیرین کن بزرگ در بندرعباس، اظهار داشت: با راه‌اندازی این آب شیرین کن ها، آب شرب مورد نیاز شهرستان های بندرعباس و بندرخمیر به شکل پایدار در حال تامین است و آب سدهای استقلال و سرنی نیز برای کشاورزی و شرب در شهرستان میناب تخصیص یافته است.
شهرستان بشاگرد نیز با توجه به تخصیص خوب اعتبارات، توسعه مناسبی صورت گرفته است.

همتی یادآور شد: در شهرستان جاسک نیز پروژه‌های بزرگ صنعت انرژی و نفت شکل گرفته که از جمله آن مجموعه پتروپالایش در راستای تولید فرآورده‌های نفتی و همچنین راه اندازی پایانه صادرات نفت است.

وی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی نیز میزان گلخانه‌های هرمزگان از 58 هکتار به 640 هکتار افزایش یافته و همچنان در حال توسعه است که موجب تولید محصولات و افزایش صادرات و ایجاد اشتغال شده است.

استاندار هرمزگان گفت: در طول نوار ساحلی هرمزگان از شرق تا غرب این استان، بنادر کوچک و متوسط و گمرکات مختلف فعال شده و به تجارت در این استان رونق بخشیده است.

همتی با اشاره به وجود 20 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی در شرق هرمزگان، عنوان کرد: درخواست داریم که اعتبارات لازم برای احداث سد در این منطقه تخصیص یابد تا بتوانیم هر چه بیشتر آب مناسب برای کشاورزی و شرب را تامین و زمینه‌ساز رونق تولید و ایجاد اشتغال شویم.

وی بیان داشت: در زمینه پرورش میگو نیز 18 هزار هکتار زمین مستعد با ظرفیت تولید سالانه 62 هزار تن در شرق هرمزگان وجود دارد که فعال سازی آنها نقش مهمی در تولید و صادرات خواهد داشت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار