رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال، میزان حوادث ناشی از کار در استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۳۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ 09 January 2021

محمد علیخانی اظهار کرد: در ۹ ماهه سال قبل حدود ۳۳۱ مورد حادثه ناشی از کار و در مدت مشابه امسال با کاهش ۲۰ درصدی ۲۶۷ مورد حادثه ناشی از کار داشته‌ایم که به همین نسبت در شدت حوادث، قطع و نقص عضو نیز کاهش ثبت شده است.

رئیس بازرسی اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: طی ۹ ماهه سال جاری حدود ۶ هزار و ۸۳۶ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار در راستای نظارت بر حسن اجرای کار و آئین نامه‌های مربوط انجام گرفت که این تعداد بازرسی حدود ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش داشته است.

علیخانی ادامه داد: از تعداد بازرسی انجام شده در این مدت، حدود پنج هزار و ۷۱۵ مورد نقص قانونی به کارفرمایان که مقررات را رعایت نکرده‌اند ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: همچنین هشت هزار و ۳۱۷ نفر ساعت آموزش قوانین و مقررات قانون کار و آیین نامه‌های مربوط برای جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شده است.

این مسئول با اشاره به تعداد واحدهای مشمول قانون کار در استان، گفت: حدود ۱۶ هزار کارگاه بیمه پردازی و مشمول قانون کار شامل همه فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و صنوف در استان مشغول فعالیت هستند ولی از این تعداد حدود ۹ هزار کارگاه در حیطه بازرسی کار قرار دارند.

رئیس بازرسی اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: حدود ۱۶ بازرس کار، روزانه بازرسی‌ از کارگاه‌ها را انجام می‌دهند و به دو شکل بازرسی ادواری یا بر حسب شرایط و گزارش‌های دریافتی مشاغل سخت و زیان‌آور و پرونده تحقیقاتی به کارگاه‌های مشمول قانون کار مراجعه و بازدید می‌کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار