سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با اشاره به تعطیلی ۹ ماهه مراکز فرهنگی و هنری به دلیل شیوع کرونا گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا سینماهای قزوین با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت خود امروز یکشنبه رسما بازگشایی شدند.
کد خبر: ۹۳۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹ 10 January 2021

 

امیر ملاحسنی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین اساس همه پروتکل‌های بهداشتی در سینماهای استان رعایت می‌شود و بعد از اتمام هر فیلم نیز ضدعفونی‌های لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برابر شیوه‌ نامه‌ها مقرر شده تمامی عوامل سینما ماسک و دستکش داشته باشند، اظهار داشت: مقررشده پس از هر نوبت نمایش فیلم با خروج کامل تماشاچیان، تمامی سینما ضدعفونی شود همچنین بلیط فروشی به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

ملاحسنی اضافه کرد: هیچ گونه افزایش نرخ بلیط برای سینماها نداریم و همچنین براساس روال قبل روزهای سه‌شنبه بلیط به صورت نیم‌بها عرضه می‌شود.

این مسوول تصریح کرد: سینماهای استان برای شروع با سه فیلم ایرانی و ۲ فیلم خارجی از علاقه‌مندان به هنر هفتم پذیرایی می‌کنند و به علت محدودیت‌های کرونایی اولین سانس ساعت ۱۱ و آخرین سانس سینما ساعت ۱۸ است.

وی تاکید کرد: برای اطمینان مردم به منظور حفظ سلامتشان مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای همه سینماها در نظر گرفته‌شده است.

ملاحسنی اضافه کرد: استفاده از ماسک و دستکش برای کارمندان سینما و مخاطبان ضروری است.

سرپرست معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به فعالیت ۲ سینما در شهر قزوین و ۲ سینما سیار در شهرهای تاکستان و آبیک افزود: اقبال عمومی نسبت به سینما محدود بود و با شیوع کرونا نیز کاهش چشمگیری داشت.

وی یادآور شد: کرونا بسیاری از سینما داران و اهالی فرهنگ و هنر استان را متضرر کرده است و به همین دلیل تلاش می‌کنیم حمایت‌هایی برای این قشر از وزارتخانه مطالبه و در اختیارشان قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار