جانشین مقابله با کرونای استان اعلام کرد:
جانشین مقابله با کرونای استان قزوین گفت: شهرستان‌های آبیک، البرز و بوئین زهرا در وضعیت آبی کرونایی هستند که به معنای شرایط کم خطر از نظر شیوع کرونا تعریف شده است.
کد خبر: ۹۳۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ 10 January 2021

منوچهر حبیبی اظهار کرد: زمانی که تعداد بیماران بستری کرونایی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و در واقع روزانه به تعداد ۲ نفر در یک صد هزار نفر جمعیت و کمتر برسد شهرستان در وضعیت آبی کرونایی تعریف می‌شود.

جانشین مقابله با کرونای استان افزود: در وضعیت آبی، تمامی مشاغل می‌توانند فعالیت داشته باشند ولی مستلزم مراعات دستورالعمل‌ها است که هم اکنون در مرحله تدوین و ابلاغ قرار دارد و به محض نهایی شدن ابلاغ می‌شود و فعالیت‌ها طبق آن می‌تواند شروع گردد.

حبیبی اضافه کرد: در وضعیت آبی و زرد محدودیت تردد در روز وجود ندارد و محدودیت تردد از ساعت ۹ شب تا چهار صبح همچنان برقرار است.

وی با اشاره به وضعیت‌کرونایی استان، گفت: در حال حاضر حدود ۱۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که به نسبت آذرماه حدود ۸۰ درصد کاهش داشته و تعداد فوتی‌های استان نیز حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه سازوکار فرآیند توزیع و تزریق واکسن کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری است، گفت: به محض وصول واکسن کرونا در سریعترین زمان ممکن موضوع تزریق واکسن با اولویت افراد پرخطر، سالمند و کادر درمانی آغاز می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که تا قبل از پایان سال مرحله اول واکسیناسیون کرونایی انجام شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار