جمعی از اصحاب رسانه قزوین از تله سی یژ منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک بازدید کردند.
کد خبر: ۹۳۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 12 January 2021

بازدید خبرنگاران قزوینی از تله سی یژ و مجموعه تفریحی و ورزشی منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک به دعوت سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین انجام شد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین در این بازدید گفت: برای اجرای تله سی یژ و سه خط پیست اسکی و سایر تاسیسات احداث شده در این مجموعه تاکنون ۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

هادی طاهرخانی با بیان اینکه ایجاد یک حادثه به دلیل اشتباه فردی موجب شد تا تله سی یژ برای چند سال تعطیل باشد، افزود: با تلاش های فراوان همکاران ما در سازمان همیاری شهرداری های قزوین امسال موفق به رفع مشکلات فنی و گرفتن تاییدیه شرکت بازرسی زیر نظر استاندارد شدیم.

او با بیان اینکه همکاران ما با سخت کوشی مثال زدنی در دمای منفی ۱۰ درجه موفق به تکمیل تله سی یژ و راه اندازی دوباره آن شدند، اظهار داشت: شرکت بازرسی سخت گیری های زیادی در جهت استانداردسازی تله سی یژ داشت که با استقبال ما نیز همراه شد و در حال حاضر این دستگاه با بالاترین استاندارد جهانی در خدمت شهروندان قزوینی و گردشگران و ورزشکاران است.

طاهرخانی افزود: به دلیل تحریم ها شرکت فرانسوی سازنده تله سی یژ به درخواست های ما برای تامین قطعه و راهنمایی برای تعمیر بخش هایی از دستگاه پاسخ نمی داد اما با همراهی نیروهای متخصص بومی و شرکت های داخلی موفق به تعمیر و تامین قطعات مورد نظر شدیم.

این مسئول همچنین گفت: براساس بررسی های انجام شده این تله سی یژ که ساخت کشور فرانسه است جزو بهترین تله سی یژهای جهان به شمار می رود و امکان تبدیل آن به تله کابین نیز وجود دارد.

او از سکوی دید از ارتفاع، پرش از ارتفاع، خانه های اسکیمویی و پارک دید آسمان شب از دیگر طرح های تفریحی این مجموعه که در آینده برای ساخت آنها اقدام می شود یاد کرد و گفت: این مجموعه نیازمند خطوط مخابراتی و اینترنت است و امیدواریم با همراهی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات این زیرساخت به زودی فراهم شود.

او در ادامه از اصحاب رسانه خواست تا با معرفی این مجموعه به رونق گردشگری قزوین کمک کنند.

تله سی یژ و مجموعه تفریحی و ورزشی منطقه نمونه گردشگزی کامان و زرشک در ۲۵ کیلومتری شهر قزوین و در حاشیه جاده قزوین-رازمیان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار