استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: تضارب آرا در شناسایی راهبردهای ارتقای سرمایه اجتماعی لحاظ شود و اداره کل ارشاد باید از نظرات همه صاحب‌نظران، کارشناسان و منتقدان بهره بگیرد.
کد خبر: ۹۳۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 12 January 2021

هدایت‌الله جمالی‌پور در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که ظهر امروز در سالن اجتماعات شهید امامی گفت: تضارب آرا در شناسایی راهبردهای ارتقای سرمایه اجتماعی لحاظ شود و اداره کل ارشاد باید از نظرات همه صاحب‌نظران، کارشناسان و منتقدان بهره بگیرد.

وی اضافه کرد: شنیدن این عبارت که قزوین در بعد هویت و مسائل مرتبط با سرمایه اجتماعی جایگاه بیست‌وهشتم در کل کشور را دارد، برای من بسیار سخت است؛ آن هم استانی که 8 هزار سال تاریخ دارد و عناصر هویت‌بخش بسیاری در درون آن نهفته است و به همین خاطر باید کارهای جدی در این حوزه انجام شود.

جمالی‌پور ادامه داد:‌ انتظارم این است که حتماً در طرح پژوهشی اندازه‌گیری وضعیت سرمایه اجتماعی و شناسایی راهبردهای ارتقای آن تضارب آرا، ابراز اندیشه‌ها در نظر گرفته شده تا این اجرای این طرح و مطالعات مربوط به آن ما را به یک مسیر درست رهنمون و هدایت کند تا بتوانیم جامعه را از بعد اجتماعی و فرهنگی در مسیر درست قرار دهیم.

7 مؤلفه مؤثر در تقویت سرمایه اجتماعی

استاندار قزوین امنیت، معیشت مشارکت، هویت، بهداشت، فرهنگ و خدمت‌رسانی را 7 مؤلفه بسیار مؤثر در ایجاد و تقویت سرمایه اجتماعی دانست و گفت: مثبت و منفی شدن این مؤلفه‌‌ها سرمایه اجتماعی ما را رقم می‌زند و امیدوارم اجرای طرح پژوهشی یادشده بتواند ما را کمک کند تا بتوانیم عناصر منفی را طرد و عناصر مثبت را تقویت کنیم.

جمالی‌پور با اشاره به لزوم تشکیل 3 جلسه برای بررسی و ارزیابی طرح گفته‌شده افزود: باید کارشناسان اجتماعی و فرهنگی استان با طرح دیدگاه‌ها و تضارب آرای خود این فضا را ایجاد کنند تا به ارشاد به عنوان مجری طرح کمک شود و این طرح را بتواند پخته و کامل عرضه کند.

وی با تاکید بر لزوم آگاهی مدیران از مأموریت‌های سازمانی خود ادامه داد: مگر می‌شود که مدیری را راس کار بگذاریم که علل داخلی و خارجی مشکلات حوزه کاری خود را تشخیص نمی‌دهد. بنابراین مدیران باید با آگاهی کامل برنامه‌هایشان را بر اساس اثرگذاری داخلی و خارجی ماموریت‌ها تنظیم کنند تا در زمینه تقویت سرمایه اجتماعی به توفیق برسند.

بی‌توجهی برخی مدیران به موضوع سرمایه اجتماعی

قائم‌مقام صداوسیمای مرکز قزوین هم در ادامه این جلسه با انتقاد از بی‌توجهی برخی مدیران به موضوع سرمایه اجتماعی و فرهنگی گفت: برخی مدیران ما کی آمدند و با مردم انقلابی و مؤمن ما که مهمترین سرمایه اجتماعی ما هستند، جلسات صحبت رودررو بگذارند و دردها و رنج‌های آنها را از نزدیک بشنوند و به آنها ترتیب اثر بدهند.

مرتضی هواسی با اشاره به لزوم هم‌اندیشی بیشتر مسئولان و مدیران استان برای اصلاح رویکردهای حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی اضافه کرد: باید بتوانیم در این حوزه هم‌افزایی لازم را داشته باشیم و طوری فرآیند کار را پیش ببریم که همه عوامل اثرگذار در پژوهش یادشده دیده شوند و هیچ نکته یا مورد مهمی از قلم نیفتد.

وی ادامه داد: صداوسیما هم آمادگی دارد که در اجرای طرح پژوهشی شناسایی وضعیت سرمایه اجتماعی و راهکارهای ارتقای آن با مدیران ارشاد و سایر دستگاه‌های مرتبط و فرهنگی همکاری کند و برنامه‌های ویژه‌ای را به این موضوع اختصاص دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار