مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: کتابخانه‌ها و سینماها هر دو از ابتدای هفته بازگشایی شدند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد استانی مقابله با کرونا فعالیت خواهند کرد.
کد خبر: ۹۳۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ 12 January 2021

محمدحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره روند اجرای طرح تهیه سند توسعه فرهنگی استان قزوین اظهار داشت:‌ فاز نخست و ابعاد کلان این طرح اجرا شده و در شورای فرهنگ عمومی استان قزوین از این فاز که مربوط به نشان دادن اهداف و چشم‌انداز این سند فرهنگی است، رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: فاز دوم این طرح مربوط به تبیین نقش مختلف دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای سیاست‌های کلان فرهنگی استان و نقش سازمان‌ها و نهادهای مختلف اجرایی و فرهنگی در روند اجرای این طرح است. طرحی که با جمع‌بندی نظرات دستگاه‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی استان قزوین تهیه شده است.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به نقش مهم پژوهش در توسعه اجتماعی و فرهنگی استان قزوین گفت: در همین راستان هم طرح پژوهشی اندازه‌گیری وضعیت سرمایه اجتماعی و شناسایی راهبردهای ارتقای آن در استان قزوین با تاکید بر ظرفیت‌های استان با همکاری دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) قزوین اجرا شده که این طرح هم در شورا ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت و همکاری اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهیه شده، ادامه داد: نتایج این طرح پژوهشی برای تنظیم و تدوین برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی مبنا قرار خواهد گرفت تا اجرای برنامه‌ها در این حوزه در جهت افزایش سرمایه اجتماعی و فرهنگی ما صورت گیرد.

بازگشایی سینماهای قزوین از ابتدای هفته

مدیرکل ارشاد همچنین به وضعیت فضاهای فرهنگی و هنری در وضعیت زرد و آبی کرونایی اشاره کرد و گفت: کتابخانه‌ها و سینماها هر دو از ابتدای هفته بازگشایی شدند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد استانی مقابله با کرونا فعالیت خواهند کرد تا از مشکلات اقتصادی و مالی مدیران این اماکن تا حدودی کاسته شود.

اسماعیلی در پایان از کسب رتبه دوم توسط استان قزوین در حوزه شورای فرهنگ عمومی خبر داد و افزود: این شورا به دلیل تعداد و استمرار برگزاری جلسات توانسته رتبه دوم کشور در این حوزه را کسب کند که البته مبنای این سنجش یک‌ساله منتهی به مهرماه سال جاری بوده است و 4 ماه اخیر در این رتبه‌سنجی مدنظر قرار نگرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار