امام جمعه قزوین:
امام جمعه قزوین گفت: افزایش سرمایه‌‌های اجتماعی و هویتی یکی از وظایف اساسی مسئولان است و این سرمایه باید استان از طریق تقویت مساجد و مراکز دینی تقویت شود.
کد خبر: ۹۳۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 12 January 2021

 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که ظهر امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، گفت: افزایش سرمایه‌‌های اجتماعی و هویتی یکی از وظایف اساسی مسئولان است و این سرمایه باید استان از طریق تقویت مساجد و مراکز دینی تقویت شود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت کرامت اجتماعی شهروندان افزود: در قرآن کریم بر ضرورت ارزش گذاشتن به کرامت انسانی سفارش زیادی شده و اگر کرامت مردم را در مراجعه آنها به ادارات و سازمان‌ها در نظر بگیریم و این کرامت را تقویت کنیم، کار ما هم مورد رضای خدا خواهد بود و هم اینکه سرمایه اجتماعی و فرهنگی ما را ارتقا می‌بخشد.

عابدینی بررسی طرح پژوهشی پایش و رصد سرمایه‌های اجتماعی در شورای فرهنگ عمومی را یکی از کارهای بزرگ دانست و ادامه داد: بازشناسی وضعیت سرمایه‌های اجتماعی از طریق پژوهش هدفمند یک تکلیف واجب برای ماست که می‌توانند راه توسعه و پیشرفت استان قزوین را بهتر از گذشته به مدیران نشان دهد.

لزوم توجه به ارزش‌های بومی در جبهه‌های فرهنگی

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با اشاره به ضرورت توجه به ارزش‌های بومی و ملی در جبهه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی گفت: اعتماد عمومی یکی از شجرات طیبه صداقت، راستگویی و درست‌کرداری مدیران است که باید به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی و فرهنگی ما روز به روز تقویت شود و کار مدیران در این حوزه از بقیه افراد مهمتر است.

آیت‌الله عابدینی با ذکر اینکه صادق نبودن با مردم اعتماد عمومی آنها به مسئولان را خدشه‌دار خواهد کرد، اضافه کرد: امیرالمؤمنین(ع) به عنوان مهمترین الگوی یک حاکم اسلامی صداقت را مهمترین سرمایه مدیران برای رسیدن به اهداف عالیه نظام اسلامی می‌داند و بی‌صداقتی را یک بیراهه می‌داند که افراد کوته‌فکر به دام آن می‌افتند و با ندانم‌کاری خود سرمایه‌های اجتماعی را تخریب می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ مسئولان استان قزوین باید با رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم دغدغه‌های جامعه در این حوزه را برطرف کرده و از این نظر هم سرمایه اجتماعی ما را تقویت کرده و تثبیت کنند.

ضرورت آسیب‌شناسی تعامل میان مردم و دستگاه‌های اجرایی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین هم در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی تعامل میان مردم و دستگاه‌های اجرایی استان گفت:‌ هر دستگاهی باید در چارچوب وظایف خود نحوه همکاری بین خود و مردم را آسیب‌شناسی کند، تا بتواند ضمن تقویت ارتباط مردمی خود به رشد سرمایه اجتماعی از منظر خدمت‌رسانی کمک کند.

منوچهر حبیبی با تاکید بر همکاری همه مدیران دستگاه‌های اجرایی با اداره کل ارشاد برای تدوین سند توسعه فرهنگی استان قزوین افزود:‌ با توجه به اینکه رشد فعالیت‌های فرهنگی و هنری نقش بی‌بدیلی در افزایش سرمایه‌های اجتماعی ما دارد، همه دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی در این حوزه مسئولیت دارند و باید در اجرای چنین سندی نقش ایفا کنند.

وی ادامه داد: همچنین مدیران و مسئولان استان قزوین وظیفه دارند که تعداد ملاقات‌های مردمی خود با مردم برای شنیدن مشکلات آنها را بالا برده و فقط به روزهای سه‌شنبه اکتفا نکنند؛ چرا که رفع مشکلات مردم شب و روز نمی‌شناسد و تا جایی که ممکن است باید از پاس‌کاری ارباب رجوع بین ادارات و نارضایتی مردم جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار