مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: برخی بانک‌های قزوین با اصرار به معرفی ضامن جلوی پرداخت تسهیلات روستایی به محرومان را می‌گیرند و از آنها وثایق دیگر را قبول نمی‌کنند.
کد خبر: ۹۳۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ 13 January 2021

اکرم نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از تخصیص 8 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات روستایی تبصره 16 قانون بودجه برای رفع محرومیت در استان خبر داد و گفت: 70 درصد متقاضیان موضوع این طرح تاکنون به بانک‌های عامل معرفی شدند که 53 نفر از مشمولان این تسهیلات وام خودشان را به مبلغ 530 میلیون تومان دریافت کردند و مابقی در مرحله تشکیل پرونده هستند.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف برخی بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات روستایی اضافه کرد:‌ برخی بانک‌های استان قزوین با اصرار به معرفی ضامن جلوی پرداخت تسهیلات روستایی به محرومان را می‌گیرند و از آنها وثایق دیگر را قبول نمی‌کنند. ضمن اینکه همین بانک‌ها مشکل را ملی می‌دانند و اعلام می‌کنند که در نظام تسهیلاتی آنها کد تسهیلات تبصره 16 روستایی تعریف نشده است.

نجفی همزمانی پرداخت تسهیلات مسکن محرومان، تسهیلات اشتغال روستایی با تسهیلات یادشده را از علل تاخیر برخی بانک‌ها در پرداخت این وام‌های محرومیت‌زدایی دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه برخی شعب بانک‌ها جمع‌آوری شدند، شعب بانک‌های عامل اعلام می‌کنند که سرشان به شدت شلوغ است و نمی‌توانند همه تسهیلات یادشده را با هم جذب کرده و در ضمن برای پرداخت مسکن محرومان تحت فشار هستند.

کرونا روند اعطای تسهیلات روستایی را کند کرد

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری جلسات مستمر با بانک‌ها برای در اولویت قرار رفتن پرداخت تسهیلات تبصره 16 روستایی گفت: متاسفانه در مقاطعی که استان قزوین درگیر پیک‌های همه‌گیری کرونا بود، مراجعه متقاضیان بانک‌ها به محرومان محدود شده بود و به همین خاطر روند تشکیل پرونده و اخذ تسهیلات روستایی یادشده کند شده بود.

نجفی افزود: با اطلاع‌رسانی انجام‌شده از سوی فرمانداری‌ها و افزایش میزان مراجعه روستاییان محروم به بانک‌ها میزان و سرعت اعطای تسهیلات رفع محرومیت در استان بیشتر شده است و امیدواریم که کل سهم استان قزوین از این تسهیلات را مهلت مقرر جذب کرده و بخشی از معضلات شغلی و مالی اهالی محروم روستا را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: بخشی از تسهیلات یادشده را برای رفع مشکلات آنی و فوری محرومان گذاشته‌ایم تا اگر یک روستایی برای یک نیاز ضروری به استانداری مراجعه کرد، بلافاصله بتوانیم مشکل مالی او را حل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار