رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: تاکنون ۸۷ درصد مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان به منظور تحقق شعار سال و ایجاد رونق در واحدهای تولیدی محقق شده است.
کد خبر: ۹۳۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ 13 January 2021

عزیزالله افضلی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرک صنعتی حیدریه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: استان قزوین با داشتن ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی و معدنی فراوان از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است.
وی با اشاره به ظرفیت جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای احیای واحدهای راکد استان، اظهار داشت: در این جلسات مسائل و مشکلات واحدهای راکد و نیمه فعال مورد بررسی قرار می‌گیرد.
افضلی تصریح کرد: به همین منظور واحدهای راکد و نیمه فعال در سطح استان شناسایی و مشکلات آن‌ها احصا می‌شود و براساس بررسی میدانی از واحدها، پیشنهاد فعال‌سازی آن‌ها در کارگروه ستاد تسهیل ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون مشکلات بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی در استان مورد بررسی قرار گرفته و ۸۷ درصد مشکلات آنها حل شده است و مابقی به دلیل مشکلات قضایی و حقوقی در دست اجرا باقی مانده‌اند.
این مسوول با اشاره به شرایط کرونا، تاکید کرد: به رغم شیوع این بیماری، بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی استان به صورت مستمر ادامه دارد و هیچ گونه وقفه‌ای در این کار ایجاد نشده است.
وی با بیان اینکه رفع موانع تولید، حفظ و ایجاد اشتغال جدید و پایدار تضمین‌کننده توسعه اقتصادی استان است، افزود: واحدهای تولیدی راکد قابل احیا پس از بررسی‌های کارشناسی به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.
افضلی با اشاره به تملک بانک‌ها بر واحدهای تولیدی، افزود: ‌در سفر قریب الوقوع ریاست قوه قضائیه به قزوین، بحث تملک و جانشینی بانک‌ها مطرح خواهد شد تا در خصوص آن چاره اندیشی شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین افزود: رونق تولید یکی از رسالت‌های اصلی این سازمان است و به همین منظور با حضور میدانی در واحدهای صنعتی به صورت هفتگی، به دنبال شناسایی موانع هستیم تا با رفع سریع آنها بتوانیم جهش تولید را در استان قزوین شاهد باشیم.
افضلی با اشاره به برگزاری بازدیدهای مستمر از صنایع استان، گفت: این بازدیدها به صورت منظم و پیوسته با حضور مدیریت ارشد استان و مدیران دستگاه‌های دولتی و خدمات رسان صورت می‌گیرد تا بتوان به صورت میدانی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان اقدام کرد.
استان قزوین یک شهر صنعتی، ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی و چهار هزار واحد تولیدی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار