معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۹۴۵ فرصت شغلی جدید معادل ۷۹.۴ درصد تعهد اشتغال استان در قزوین ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۳۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۵ 16 January 2021

 

وحید انتظاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ایجاد ۱۶ هزار و ۳۷۷ فرصت شغلی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قزوین قرار گرفته و برای هر یک از شهرستان‌های استان برش خاصی تنظیم و ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: طبق این تعهد، شهرستان البرز ۱۱۱.۵ درصد،آوج ۱۰۰.۵ درصد،آبیک ۱۰۲.۳ درصد،بویین زهرا ۹۱.۹ درصد،تاکستان ۶۷.۴ درصد و شهرستان قزوین ۵۴.۲۹ درصد اشتغال مصوب را محقق کرده‌اند.

انتظاری با اشاره به میزان تحقق تعهد اشتغال در دستگاه‌های اجرایی استان، گفت:شرکت آب منطقه‌ای استان ۸۴۸ درصد،آب و فاظلاب روستایی ۱۰۰ درصد،بهزیستی ۱۱۵ درصد،جهاد کشاورزی ۹۴ درصد،دانشگاه علوم پزشکی ۸۸ درصد،راهداری ۹۷ درصد،شرکت گاز ۱۰۴ درصد،صندوق کارآفرینی امید ۱۱۱ درصد، صنعت، معدن و تجارت استان ۵۸ درصد،فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۱۴ درصد،میراث فرهنگی ۹۹ درصد،کمیته امداد ۹۶ درصد و اقتصاد و دارایی ۱۰۸ درصد تعهد اشتغال مصوب خود را محقق کرده‌اند.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز ایجاد ۱۶ هزار و ۳۷۵ فرصت شغلی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار داشت که عددی بیشتر از نرخ مصوب یعنی ۱۷ هزار و ۵۴۲ فرصت شغلی معادل ۱۰۷ درصد محقق شد.

این مسوول با اشاره به ایجاد اشتغال در روستاهای استان، گفت: در این زمینه ۲ هزار و ۲۵۰ طرح برای دریافت سه میلیارد و ۲۵۴ میلیون ریال تسهیلات جهت اشتغال چهار هزار و ۸۶۰ نفر به بانک‌ها ارسال شده است که تاکنون هزار و ۶۵۳ طرح حدود ۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال برای اشتغال سه هزار و ۹۱۲ نفر دریافت کرده‌اند.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به پرونده‌های دریافت تسهیلات کرونا، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۰ هزار و ۷۱۸ پرونده برای اشتغال ۲۸ هزار و ۹۶۱ نفر جهت دریافت ۲ میلیارد و ۶۷۸ میلیون ریال تسهیلات تشکیل شده که تاکنون به متقاضیان، یک میلیارد و ۷۵۹ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

انتظاری با اشاره به فعالیت ۱۹ دفتر کاریابی حضوری و اینترنتی در استان، گفت: در سال جاری در مجموع ایجاد فرصت شغلی برای سه هزار و ۷۳۰ نفر از طریق دفاتر کاریابی استان پیش بینی شده است که در ۹ ماه سال جاری ۲ هزار و ۶۳۰ نفر به وسیله کاریابی‌های استان به کار گمارده شده‌اند.

وی در خصوص مشاغل خانگی استان، گفت:میزان تعهد استان در این خصوص ۲۲۷ نفر بوده که تاکنون ۳۶۶ مجوز مشاغل خانگی معادل ۱۶۱.۲۳ درصد در استان محقق شده است.

انتظاری همچنین به طرح کارورزی در استان اشاره کرد و گفت: این طرح نیز یکی دیگر از طرح‌های اشتغال استان برای به کارگیری نیروهای تحصیل کرده در بنگاه‌های اقتصادی استان است و میزان تعهد استان در این زمینه ۴۱۳ نفر بوده که تاکنون ۳۴.۶۵ درصد آن یعنی برای ۳۵ نفر اشتغالزایی شده است.

انتظاری درباره معافیت بیمه کارورزی نیز گفت:امسال تعهد استان در این زمینه ۲۳۰ نفر بوده است که تاکنون برای ۶۶ نفر معافیت بیمه کارورزی دریافت شده است.

این مسوول گفت: همچنین در سال جاری برای اشتغال ۳۹۰ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی استان، سهمیه مشوق بیمه کارفرمایی در نظر گرفته شده است که تاکنون ۴۷ کارفرما از این مشوق استفاده کرده‌اند که معادل ۱۲.۵ درصد سهیمه تخصیصی به استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار