مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:
تابناک-مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۷هزار و ۴۹۳ هکتار از محصولات زراعی و سبزی و صیفی این استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۳۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 16 January 2021

محصولات زراعی استان بوشهر زیر پوشش بیمه قرار گرفت

به گزارش تابناک،رضا حسین پور عنوان کرد: از این میزان مزارع بیمه شده ۱۲هزار و ۳۴۵ هکتار گندمزار و مابقی سایر محصولات زراعی است.

وی بیان کرد: امسال در سطح ۱۵ هزار و ۴۵۵ هکتار گندم آبی و ۹۲ هزار هکتار  دیم در استان بوشهر کشت شده‌است که تاکنون معادل ۱۱ درصد شامل یکهزار و ۴۹۵ هکتار گندم دیم و ۱۰ هزار و ۸۵۰ هکتار گندمزارهای آبی این استان بیمه شده‌است.

حسین پور اضافه کرد: امسال ۲۵۰ هکتار از مزرعه‌های استان زیر کشت محصول کلزا رفته اما تاکنون کلزاکاران نسبت به بیمه این  مزارع هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیمه پذیری مزرعه‌های گندم و کلزا از اول مهر آغاز و تا پایان دی ماه ادامه دارد انتظار می‌رود برای پیشگیری از بروز خسارت‌های احتمالی ناشی از سرما زدگی و سایر موارد دیگر کشاورزان نسبت به بیمه مزارع خود اقدام کنند.

به گفته حسین پور همچنین برای نخستین بار امسال بیمه پذیری محصولات سبزی و صیفی نیز اعلام شده و براین اساس ۲۰ درصد حق بیمه در این بخش را کشاورزان و ۸۰ درصد را دولت پرداخت می‌کند.

مدیرزراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون ۳۸۹ هکتار از هندوانه و خربزه کاری‌های این استان بیمه شده و با توجه به اینکه تا نیمه بهمن ماه فرصت بیمه برای این محصولات تعیین شده است انتظار می‌رود کشاورزان این بخش نیز نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: همچنین تاکنون از سطح ۱۱هزار و ۲۰۰ هکتار مزرعه‌های گوجه فرنگی استان بوشهر ۲هزار و ۶۸۵ هکتار معادل ۲۲ درصد بیمه شده‌است.

مدیرزراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سال گذشته سرجمع ۳۹۰ میلیارد ریال بابت غرامت محصولات کشاورزی به بهره‌برداران زراعی و باغی استان بوشهر پرداخت شد.

 وی با اشاره به استقبال کم کشاورزان استان بوشهر از بیمه محصولات کشاورزی گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های تولید افزایش یافته به تبع آن هزینه، غرامت و خسارت‌های پرداختی نیز باید افزایش یابد این درحالی است که این تناسب رعایت نمی‌شود.

حسین پور بیان کرد: هرچند در ۲ سال گذشته با بموقع پرداخت کردن غرامت‌ها، اطلاع رسانی گسترده و اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی فعالیت خوبی در بخش بیمه انجام شد اما به دلیل اینکه مبلغ غرامت به نسبت افزایش هزینه تولید رشد نکرده همچنان کشاورزان انگیزه کافی برای بیمه محصولات خود را ندارند.

مدیرزراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همچنین در کنار حق بیمه‌ای که کشاورز برای بیمه محصولات خود پرداخت می‌کند دولت نیز باید سهم خود را در این بخش پرداخت کند اما به دلایل مختلف پرداخت این سهم به موقع پرداخت نمی‌شود و پرداخت غرامت‌ها از طرف صندوق بیمه به دلیل تامین نشدن به موقع منابع مالی با تاخیر انجام می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار