زمان شروع نفوذ سامانه سرد بارشی از بعدازظهر چهارشنبه ۱ بهمن ۹۹ بوده و نوع مخاطره‌ آن،بارش باران وبرف، وزش باد شدید موقتی، کاهش شدید دما (در مناطق ساحلی و جلگه ای تا ۱۵ و در ارتفاعات تا ۲۰ درجه) و تداوم شبهای سرد و یخبندان تا اوایل هفته آینده خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ 18 January 2021

معاون‌توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از نفوذ سامانه سرد بارشی و بارش برف در مناطق ساحلی و جلگه ای خبر داد.

هشدار هواشناسی مازندران سطح نارنجی است .

وی در توصیف سامانه مورد انتظار گفت: زمان شروع نفوذ سامانه سرد بارشی از بعدازظهر چهارشنبه ۱ بهمن ۹۹ بوده و نوع مخاطره‌ آن،بارش باران وبرف، وزش باد شدید موقتی، کاهش شدید دما (در مناطق ساحلی و جلگه ای تا ۱۵ و در ارتفاعات تا ۲۰ درجه) و تداوم شبهای سرد و یخبندان تا اوایل هفته آینده خواهد بود.

معاون‌توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: از بعدازظهر پنجشنبه تا صبح جمعه علاوه بر ارتفاعات و دامنه ها، در مناطق ساحلی و جلگه ای نیز بارش برف در حد مشاهده پیش بینی می شود.

اسدی گفت: منطقه اثر این سامانه، کل استان بوده و زمان پایان آن، ‏صبح جمعه ۳ بهمن ۹۹ است.

‌وی با اشاره به اثر مخاطره این سامانه سرد بارشی اظهارکرد: آبگرفتگی در شهر های ساحلی و جلگه ای، مه آلود شدن،کاهش دید، اختلال در تردد، لغزندگی و یخ زدگی جاده‌ها و محورهای کوهستانی و احتمال لغو پروازها از جمله پیامدها است.

معاون‌توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران در توصیه‌ای گفت:پرهیز از تردد جاده ای و سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز ازصعود کوهنوردان، تهیه و ذخیره خوراک دام در ارتفاعات و همچنین تمهیدات و اقدامات لازم در گلخانه ها، دامداری ها، مرغداری هاو باغات مرکبات به ویژه نهال های جوان مورد تاکید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار