فرماندار شهرستان شیراز یادآور شد: در مسیر تهیه و توزیع نان به عنوان کالای اساسی و ضروری مردم، هیچ گونه کوتاهی قابل قبول نبوده و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ 18 January 2021

تابناک فارس به نقل ازفارس: امیری در نشست شورای آرد و نان شهرستان، بر تشدید نظارت تیم های بازرسی مشترک بر نحوه توزیع آرد و کیفیت تولید و عرضه نان در سطح شهرستان تاکید و بیان کرد: بهبود کمی و کیفی پخت نان مورد انتظار مردم است و با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، تشدید بازرسی و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کیفیت نان تولیدی یک ضرورت به شمار می رود.

وی بر مشارکت بیش از پیش سازمان‌های صمت، تعزیرات حکومتی، اداره کل غله، اتحادیه نانوایان و شبکه بهداشت شهرستان شیراز در راستای تشدید نظارت بر کیفیت تولید نان در شهرستان تاکید و اداره کل غله را مکلف دانست بر اساس آخرین سرشماری و ضریب افزایش سالیانه سرانه جمعیتی اعلامی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، سهمیه آرد نانوایی‌های مناطق و محلات شهرستان و بخش های مرکزی و ارژن را مورد بازنگری قرار داده و توزیع سهمیه آرد، متناسب با سرانه جمعیتی مناطق و محلات شهر و روستا انجام پذیرد.

فرماندار شیراز با استناد به گزارش اداره کل غله مبنی بر میزان سهمیه آرد شهرستان و آمار نانوایی های غیر فعال به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، بر رفع نواقص بهداشتی و بازگشت مجدد واحدهای غیر فعال به چرخه تولید در اسرع وقت در راستای رفاه حال شهروندان تاکید کرد.

وی همچنین بر قطع سهمیه آرد در مواقع تعطیلی نانوایان (موقت و دائم) تاکید و رسیدگی به تخلف نانوایانی که با وجود تعطیلی اقدام به دریافت سهمیه آرد نموده اند را در اولویت تیم های بازرسی و دستگاه‌های نظارت برشمرد.

رئیس شورای آرد و نان شهرستان شیراز یادآور شد: اداره کل غله، ساز و کار تعریف شده در سامانه خرید آرد در خصوص عدم امکان تخصیص سهمیه آرد به نانوایی‌هایی که پروانه کسب آنان باطل شده است را پیگیری و اجرا کند.

امیری، ضرورت طرح موضوعات مرتبط با آرد و نان در جلسات شورای آرد و نان شهرستان و اتخاذ تصمیم در این شورا را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ساز و کار بازرسی از نانوا‌ی‌ها توسط دستگاه‌های نظارت باید به گونه ای تعریف شود که بازدیدها در بازه های زمانی کوتاهتر و پرتعدادتر انجام و رسیدگی به گزارشات تخلف و برخورد قاطع با متخلفان در اولویت قرار گیرد.

فرماندار شیراز بر ضرورت مشارکت جدی دستگاه‌های متولی به ویژه سازمان صمت، اماکن، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، مراکز بهداشت و اتحادیه نانوایان تاکید و خاطرنشان کرد: نصب تابلو اطلاعات ضروری از قبیل ساعات کار و تعطیلی نانوائی ها، قیمت و وزن نان و شماره تماس رسیدگی به شکایات مردمی، در ورودی نانوایی ها و در معرض دید مشتریان یک ضرورت به شمار می رود و سازمان صمت، مسئولیت نظارت مستمر و برخورد قانونی با متخلفان را برعهده دارد.

وی یادآور شد: در مسیر تهیه و توزیع نان به عنوان کالای اساسی و ضروری مردم، هیچ گونه کوتاهی قابل قبول نبوده و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار