تابناک-معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بستک گفت: اصلی ترین موضوع و موثرترین راهکار برای حفظ محیط زیست فرهنگسازی است.
کد خبر: ۹۳۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 18 January 2021

 

به گزارش خبرنگار تابناک به مناسبت روز ملی هوای پاک با شعار (هوای پاک،تعهدمسئولان، مشارکت مردم ) جلسه هدف گذاری در خصوص مسائل زیست محیطی شهرستان بستک به ریاست معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و با حضور امام جمعه شهرستان،خطیب جمعه شهر بستک، بخشداران و رئیس محیط زیست شهرستان در محل فرمانداری برگزارشد .

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بستک در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه(س) موضوع زیست محیطی را یکی از موضوعات مهم و حیاتی بشر عنوان کرد و افزود: اگر به محیط زیست توجه نگردد و نتوان مسائل پیرامون آن را مدیریت کرد تمام موجودات تحت تاثیراین موضوع قرار خواهند گرفت.

محققی در ادامه بیان داشت:وجود ضایعات و نخاله هایی که در حریم رودخانه ها،مراتع و محیط های دارای گیاهان دارویی است ضربات سنگینی بر طبیعت بجا خواهد گذاشت.

وی فرهنگسازی را اصلی ترین موضوع و موثرترین راهکار برای حفظ محیط زیست دانست و آموزش و فرهنگسازی فرزندان از جانب آموزش و پرورش و مدارس را دارای بیشترین نقش برای رسیدن به این مهم عنوان نمود.

جبران کمبود نیروهای انسانی حفاظت محیط زیست از طریق مشارکت دهیاری ها، بسیجیان و پایگاههای مقاومت بسیج،الزام ادارات و دستگاهها برای بجا آوردن سهم خود از محیط زیست،استفاده از ظرفیت سمنها برای فرهنگسازی و پاکسازی فضاهای مناطق بحرانی و بازگو و گوشزد نمودن حفاظت از محیط زیست از طریق تریبون ائمه جمعه و جماعات در خطبه ها و سخنرانی ها از دیگر نکاتی بود که معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان بستک به آنها اشاره نمودند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار