رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین خبرداد:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از اجرای طرح مبارزه با انگل‌های خارجی دام سبک با توزیع سم رایگان بین دامداران در شهرستان قزوین خبرداد.
کد خبر: ۹۳۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 25 January 2021

دکتر مهدی جلوخانی با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی دام به عنوان مخزن و ناقل بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام، ۵۶۴ لیتر سم و محلول ضدعفونی کننده به صورت رایگان در بین دامداران شهرستان توزیع شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین بیان کرد: این مقدار سم برای سه هزار و ۸۰۰ رأس دام سنگین و ۴۰ هزار و ۲۰۰ رأس دام سبک و در مجموع مساحت ۲۷۹ هزار و ۷۰۰ متر مکعب فضای دامداری برای پیشگیری از بیماری‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و لمپی اسکین مورد استفاده قرار گرفت.

جلوخانی اضافه کرد: بیماری‌هایی همچون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و لمپی اسکین، بیماری‌های ویروسی کشنده‌ای هستند که با گزش کنه و حشرات آلوده منتقل می‌شوند و استفاده از سم می تواند از آنها پیشگیری کند.

وی ادامه داد: عوامل عفونی، قارچی، تک یاخته‌ای و نیز کنه و جرب به عنوان عوامل انگلی خارجی و زیر جلدی باید با سم پاشی و درمان به موقع در دام‌ها پیشگیری شود تا باعث آلودگی جمعیت دامی شهرستان نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار