رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین:
رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: کنسولگری افتخاری دو کشور ایران و قزاقستان با بهره از نماینده‌های دو کشور در آینده نزدیک برپا می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵ 27 January 2021

 

مهدی بخشنده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به امکان برپایی کنسولگری افتخاری قزاقستان در قزوین اظهار کرد: برقراری ارتباط اقتصادی با کشور قزاقستان می‌تواند نتایج مثبتی را برای هر دو کشور به همراه داشته باشد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده یک ایرانی در قزوین به عنوان هاب لجستیک قزاقستان و یک قزاقستانی به عنوان نماینده افتخاری دولت ایران در قزاقستان هماهنگی‌های لازم را برای برقراری روابط روان اقتصادی ایجاد می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین بیان کرد: استان قزوین با داشتن هاب لجستیک جز استان‌هایی است که می‌تواند محصولات قزاقستان را به اقصی نقاط منطقه صادر کرده و محصولات ما را بدون محدودیت‌های دریایی به قزاقستان و از آنجا به سایر کشورهای اورآسیا و چین برساند.

بخشنده گفت: توسعه بازارهای صادراتی در مناطقی مانند اورآسیا و چین می‌تواند اسباب ایجاد یک تحول عظیم صادراتی شود که در این میان استان قزوین به عنوان اتاق اصلی کنسولگری در ایران شناخته شده و این مسئله به نوبه خود می‌تواند مؤثر باشد.

این مقام مسئول ابراز کرد: در حال حاضر طرح کنسولگری افتخاری قزاقستان و فرآیند اجرایی آن با سرعت کم در حال پیشروی است اما می‌توان گفت که هماهنگی‌های لازم برای اجرای این طرح تا حدودی انجام شده و خبرهای خوبی در راه است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین خاطرنشان کرد: قزوین با وجود تولید و تأمین مواد غذایی و صنعتی مختلف می‌تواند نقش مهم و مؤثری در تأمین نیازهای بازار کشور قزاقستان و سایر کشورهای همسایه آن داشته باشد و ما امیدواریم تسریع بیشتری در فرآیند اجرایی این طرح صورت گرفته و با اجرای آن امکان رشد اقتصادی کشور بیش از پیش فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار