رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تخریبی بوده هفت درصد از مدارس کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹ 28 January 2021

مهرالله رخشانی‌مهر بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح مدرسه خیرساز «احمدیه» در ناحیه چهار آموزش و پرورش اصفهان، با اشاره به همت والای خیران استان اصفهان در زمینه ساخت فضاهای آموزشی اظهار داشت: عمده مدارس ناحیه چهار آموزش و پرورش اصفهان خیرساز است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ درصد از مدارس کشور توسط خیران ساخته شده است، تصریح کرد: سال ۹۶ ردیف ملی مشارکت‌های مردمی ۲۰۰ میلیارد تومان بود که تا دی ماه آن سال هیچ اعتباری از این محل تخصیص داده نشد و پروژه‌های مدرسه‌سازی یا راکد بود یا با توان خیر باید ادامه پیدا می‌کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در سال ۹۷ این ردیف به ۴۶۵ میلیارد تومان، سال ۹۸ به ۷۷۰ میلیارد تومان و سال ۹۹ به ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان رسید که بین پروژه‌های عمرانی توزیع کردیم.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های خیر ساز در کشور نیمه ساخت مانده‌اند، اظهار داشت: ضروری است هر چه سریع‌تر نسبت به بهره برداری از پروژه‌های بالای پنج سال تعیین تکلیف شود.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه ۷۰ درصد پروژه‌های نیمه تمام اصفهان تعیین تکلیف شده‌اند، گفت: این آمادگی وجود دارد که با خیران برای شروع پروژه‌های جدید مشارکت شود.

وی با اشاره به لزوم تخصیص اعتبار برای سیستم‌های گرمایشی مدارس تصریح کرد: مدارس استان اصفهان بخاری نفتی ندارد جز مدارسی که امکان برق رسانی و گازرسانی نداشته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۴۷ هزار بخاری گازی در مدارس کشور باقی مانده است، ابراز داشت: از محل اعتبارات نوسازی تجهیزات گرمایشی مدارس در سال آینده این تعداد نیز ساماندهی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹.۵ درصد از مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی است، ابراز داشت: از این میزان هست درصد مدارس تخریبی و ۱۲ درصد نیازمند بازسازی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار