امام جمعه قزوین:
امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه ‌سردار سلیمانی، یمن مظلوم را قدرت بخشید، گفت: حاج قاسم حزب‌الله لبنان را به قدرت منطقه تبدیل کرد.
کد خبر: ۹۳۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 29 January 2021

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امامجمعه قزوین در خطبه‌های نماز‌جمعه امروز که پس از ماه‌ها تعلیق به دلیل شیوع کرونا، در مسجد‌النبی(ص) شهر قزوین برگزار شد ضمن دعوت مومنان به تقوای‌الهی اظهار داشت: تقوا با بیان‌های مختلفی تفسیر می‌شود و وفاداری و ایستادن پای عهد و‌پیمان از جلوه‌های تقوا است و خداوند نیز با تقواست و پای عهد و پیمان خویش ایستاده است اما انسان است که همیشه خلف وعده می‌کند و در بلایا گرفتار می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان "قالوا بلی" گفته اما پیمان خود را با خداوند فراموش کرده‌است گفت: با شیطان پیمان نبندید، با شیطان پای میز مذاکره ننشینید بلکه اگر تقوا پیشه کنید خداوند شما را یاری خواهد کرد.

عابدینی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی الگوی برجسته باتقوایی در عصر ماست گفت: سردار ما را ملت امام حسین(ع) می‌دانست و همه به تماشا نشستیم که چگونه خداوند او را یاری کرد تا چند کشور را از ظلم و جور استکبار نجات دهد و حزب‌الله لبنان را به قدرت منطقه تبدیل کرد.

امام جمعه قزوین افزود: سردار سلیمانی، یمن مظلوم را قدرت بخشید و آمریکایی‌ها را از کل کشورهای منطقه اخراج کرد و ذلت صهیونیست‌ها را برای دنیا عیان کرد چون پای عهد و پیمان خود با خدا ایستاد و خدا هم او را بزرگ داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌قزوین افزود: امام‌خمینی رضوان‌الله علیه، پای آرمان‌های خود با خداوند ایستاده بود و تا توانست امریکایی‌های تروریست را که عامل لکه‌دار شدن عزّت و کرامت مردم مومن ایران بودند را از این اب و خاک بیرون کند، آنها که که قانون کاپیتولاسیون را اجرا می‌کردند و آمریکایی در ایران هر غلطی می‌کرد کسی نمی‌توانست به او حرفی بزند.

وی ادامه داد: وقتی هواپیمای مسافربری ایران با چندصد مسافر مورد تهاجم نیروهای آمریکایی قرار گرفت، آمریکایی‌ها آن خلبان تروریست را قهرمان ملی خود معرفی کردند، آمریکا جز تحقیر و توهین ایرانی قبل از انقلاب ثمری نداشته و امام(ره) تاب و تحمل این توهین را نداشت.

عابدینی در ادامه خطبه‌دوم با اشاره به مناسبت های هفته پیش‌رو، سالروز میلاد پر خیر و برکت حضرت صدیقه‌طاهره سلام‌الله‌علیها را به محضر امام‌عصر عجل‌الله و همه مومنین و مومنات تبریک گفت و ادامه داد: همه آرزوها و آرمان‌های جامعه زنان عالم در حضرت‌زهرا(س) تجسم یافته است و زنان عالم، سرور مربی و معلم شایسته این بانو دارند که نه تنها پدر بزرگوارشان رحمت اللعالمین بود بلکه خود نیز الگو و اسوه همگان است.

امام‌جمعه قزوین با بیان تقارن سالروز ولادت امام خمینی رضوان‌الله‌علیه و حضرت صدیقه‌طاهره(س) ادامه داد: این هدیه برای حضرت زهرا(س) است تا آرمانهایش توسط امام خمینی رحمت الله به ثمر بنشیند.

وی با اشاره به 12 بهمن ماه سالروز استقبال پرشکوه مردم انقلابی ایران در زمان ورود امام به کشور گفت: هرچه می‌توانیم شعائر الهی را مطرح کنیم باتقوایان نمی‌توانند بی‌تفاوت از کنار حادثه عظیم دهه‌فجر عبور کنند اما معاندان هم در تلاش اند که این آرمان‌ها و دستاوردها به فراموشی سپرده شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: همه مردم و با تمام توان با مشارکت در برنامه‌های دهه‌فجر، دِین خود را به انقلاب و حفظ آرمان‌های انقلاب ادا کنند و در عین رعایت پرتکل‌های بهداشتی، قدردان زحمات کادر درمان و جهادگران و علما باشند.

وی همچنین درگذشت مهرداد میناوند فوتبالیست محبوب ایرانی، ورزشکارِ جوانمرد و عاشق اهل‌بیت(ع) را به جامعه ورزشکاران و همه ملت ایران تسلیت گفت و برای‌ آیت‌الله ضیاءآبادی شفای عاجل از خداوند متعال طلب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار