شیخ الاسلام گفت: با توجه به افزایش سالانه ۱۰ هزار نفری دانش آموزان استان نیازمند ساخت ۱۰۰ مدرسه در قم هستیم.
کد خبر: ۹۳۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۶ 31 January 2021

به  گزارش تابناک قم، بهرام سرمست، استاندار قم در جلسه شورای آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای تشکیل کمیته‌ای با حضور نمایندگان، دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی نفع و تصمیم گیر ظرف مدت زمان بندی مشخص بر رفع مشکل اختصاص فضای آموزشی به آموزش و آموزش و پرورش تاکید کرد.


او با اشاره به ضرورت تامین زمین برای ساخت فضای آموزشی در استان، از دستگاه‌های استانی خواست تا زمین‌های لازم را در فضای شهری برای ساخت مدارس اعلام کنند.


سرمست  بر ایجاد سازوکار دقیق برای شناسایی افراد بازمانده از تحصیل تاکید کردو گفت: مدیران آموزش و پرورش تلاش کنند تا حداکثر جذب را برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل را در مقطع متوسطه داشته باشند.


استاندار قم در مورد طرح نماد و اجرای طرح مدیریت فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش آموزان استان افزود: نحوه عملیاتی کردن طرح با رعایت ملاحظات و حساسیت‌های اجتماعی، فرهنگی فردی و اجتماعی در استان اجرایی شود.


مدیر کل آموزش و پرورش قم نیز با اشاره به این که ۹۵ درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه اول و ۹۸ درصد از دانش آموزان متوسطه دوم تحت پوشش تحصیلی قرار دارند، افزود: برنامه ریزی شده است تا در قالب طرح نماد ۳ هزار دانش آموز در مناطق محروم به وسیله آموزش از راه دور شناسایی و تحت پوشش تحصیلی قرار بگیرند.


شیخ الاسلام گفت: ۵۰ درصد از مدارس استان قم خیر ساز است و تا پایان سال آینده خیران مدرسه ساز استان ۳۰ مدرسه دیگر نیز به آموزش و پرورش تحویل خواهند داد.


او از تشکیل کارگروهی برای زمین‌هایی با کاربری آموزشی به خیران با همکاری و مشارکت دستگاه‌های استانی خبر داد و افزود: سالانه با افزایش ۱۰ هزار نفری دانش آموز در استان نیازمند  ساخت  ۱۰۰ مدرسه هستیم.


مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: از سال ۹۲، ۱۸۰ مدرسه در استان ساخته شده و  رتبه استان در کشور از ۳۲ به ۲۶ رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار