مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر ۱۰ طرح مرمت بناهای تاریخی به همراه ۲ طرح گردشگری و یک کارگاه صنایع دستی بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۳۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷ 31 January 2021

 

علیرضا خزائلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح های مرمتی که در این ایام مورد بهره برداری قرار می گیرند شامل مرمت خانه های تاریخی معین الدین، مولایی و منصوری در منطقه الموت، مرمت و استحکام‌بخشی ضلع‌غربی خانه تاریخی حکیم افضل، استحکام‌بخشی بام امامزاده حسین(ع)، ساماندهی و مرمت مسجد جامع، مرمت خانه تاریخی زینعلی، استحکام‌بخشی زیر زمین خانه تاریخی نبوی، ساماندهی و مرمت مسجد تاریخی سبز و برج‌های دوگانه خرقان در منطقه آوج هستند.

وی خاطرنشان کرد: مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی جزو برنامه های مهم و اولویت دار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین به شمار می رود.

این مسوول افزود: در ایام الله دهه مبارک فجر همچنین ۲ طرح گردشگری شامل میهمانپذیر در شهر قزوین و یک مجتمع خدماتی-رفاهی بین‌راهی در شهرستان بوئین‌زهرا با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۴۸ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین همچنین گفت: یک کارگاه صنایع دستی شامل کارگاه شیشه‌گری فوتی سنتی و تراش شیشه واقع در روستای حسین آباد قزوین با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی نیز در ایام به بهره برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: برای بهره برداری طرح های یاد شده که اشتغالزایی ۲۹۰ نفر را به همراه داشته، در مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار