منادی در جریان بازدید از پارک علم و فناوری پردیس:
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به حمایت قاطع مجلس از فعالیت های فناورانه از افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی تا رقم یک هزار میلیارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ 01 February 2021
به گزارش تابناک تبریز، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس پس از بازدید اعضای این کمیسیون از پارک علم و فناوری پردیس، عنوان کرد: پارک علم و فناوری پردیس تابلوی بسیار زیبایی از توسعه علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه مسیر 400 ساله ای که آمریکایی ها و اروپایی ها در حوزه علم و فناوری طی کرده اند را ما توانستیم 40 ساله پشت سر بگذاریم، افزود: پارک علم و فناوری پردیس ضمن بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های نخبگان کشور، موجب شده که دانشمندان به نام بین المللی نیز در این فعالیت های ارزنده صحه بگذارند.

وی پارک علم و فناوری پردیس را تابلوی پیشرفت 20 سال آینده ایران خواند و از حمایت قاطع مجلس در زمینه فعالیت های فناورانه خبر داد.

وی تدوین طرح جهش تولید دانش بنیان را یکی از گام های عملی و مهم مجلس برای توسعه شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانست و گفت: معافیت های در نظر گرفته شده در این قانون برای شرکت های دانش بنیان موجب رشد و توسعه فعالیت های این شرکت ها در آینده خواهد شد.

وی یادآور شد: در بودجه 1400 نیز کمیسیون آموزش یکی از مدافعان جدی فعالیت های فناورانه بود به طوری که با تلاش نمایندگان این کمیسیون در کمیسیون تلفیق اعتبارات در نظر گرفته شده برای صندوق نوآوری و شکوفایی حدود یک هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داشت که امیدواریم این رقم تخصیص 100 درصدی داشته باشد.

به گزارش خانه ملت، مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :