مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: برای نخستین بار در استان اصفهان، لوله گذاری فاضلاب قطر ۱۶۰۰ بتنی به طول ۴۲۴ متر به روش نوین TBM بومی سازی شده توسط شرکت های دانش بنیان، در شاهین شهر در حال انجام است.
کد خبر: ۹۳۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷ 01 February 2021

هاشم امینی به ابعاد مختلف اجرای پروژه حفاری و لوله گذاری کلکتور اصلی فاضلاب شاهین شهر به روش نوین پرداخت و اظهار کرد: کلکتور اصلی فاضلاب شاهین شهر به تصفیه خانه، به طول ۶ کیلومتر در اقطار ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ میلیمتر است که ۴۲۴ متر آن به روش نوین در حال بازسازی است.

وی با اشاره به محدودیت فضا برای بازسازی کلکتور اصلی فاضلاب شاهین شهر گفت: کلکتور فاضلاب در بلوار طالقانی در عرض ۴ متر است و با توجه به تردد زیاد در این محدوده عملیات بازسازی به روش نوین در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه عملیات بازسازی کلکتور فاضلاب در عمق ۸ تا ۱۲ متری اجرا می شود، افزود: عملیات بازسازی به روش سنتی در عمق ۸ تا ۱۲ متری احتمال بروز حوادث را به دلیل ریزش دیواره تونل افزایش می دهد، در حالیکه حفر تونل به روش TBM میزان وقوع حوادث را به حداقل می رساند.

وی افزود: در این روش مراحل مختلف اجرای عملیات  از جمله تایید جهت و مسیر صحیح، انجام پروسه حفاری، پروسه تخلیه مصالح، تقویت دیواره، سیستم پایش هوایی به وسیله دستگاه انجام می شود که نه تنها از دقت لازم برخوردار است و مطابق با استاندارد انجام می شود، بلکه منجر به حذف برخی از هزینه ها مانند عملیات پرسازی و آسفالت می شود، همچنین مشکلات اجتماعی ناشی از عملیات حفاری و لوله گذاری در فضای عمومی شهری را به حداقل ممکن کاهش می دهد.

امینی افزود: عملیات بازسازی کلکتور فاضلاب شاهین شهر هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بردارد. دستگاه TBM با رعایت شیب، به صورت مداوم هم از طریق سیستم های هوشمند دستگاه و هم به کمک دوربین های نقشه برداری، کنترل و بررسی شده سپس شروع به حفاری تونل می کند و با تکمیل حفاری در فواصل بین هر دو حوضچه، عملیات لوله گذاری در تونل و احداث حوضچه انجام می شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار