معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در سال جاری ۱۵ بنای تاریخی وقفی کشور به بخش خصوصی واگذار شده است.
کد خبر: ۹۳۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 05 February 2021

مهدی پندار افزود: شرایط واگذاری بناهای تاریخی وقفی به سرمایه گذاران در یکسال گذشته تسهیل شده چنانچه در این راستا، کاروانسراها، کوشک ها و حمام های تاریخی وقفی در قالب انواع مشارکت به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی ادامه داد: یک تفاهم نامه مشترک بین این سازمان و وزارت میراث فرهنگی امضا و ذیل آن یک کارگروهی ایجاد شد که بحث واگذاری بناهای تاریخی وقفی به بخش خصوصی پیگیری می شود.

وی بیان کرد: همچنین در قالب تشکیل ۲ کمیسیون املاک و سرمایه گذاری در سازمان اوقاف و امور خیریه موضوعات واگذاری و سرمایه گذاری های بخش خصوصی با جدیت پیگیری می شود.

 معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: یک تفاهم‌نامه هم با صندوق احیا داریم که بر اساس آن موضوعات مربوط به احیای بافت‌های فرسوده، بدون استثنا برای حضور سرمایه‌گذاران تسهیل شود به شرطی که این طرح مورد تایید وزارت میراث فرهنگی باشد.
وی با بیان اینکه در خصوص زمین های زراعی وقفی مقرر شد تا قراردادها از حالت اجاره‌ای به سمت مشارکت با بخش خصوصی تغییر کند،  افزود: این مشارکت به صورت سهم از محصول خواهد بود که از اکنون شرایط بسته شدن قراردادها در شورای حقوقی سازمان در حال تنظیم است که به زودی به همه استانها ابلاغ خواهد شد.

پندار با بیان اینکه با اجرای این طرح در واقع این سازمان شریک بخش خصوصی خواهد شد، گفت: بنا داریم در تمام زمینه های زراعی و همه زیر شاخه های بخش کشاورزی، زنجیره ارزش افزوده را ایجاد کنیم به طور مثال اگر جایی آب هست شیلات، دامداری، زراعت و باغداری انجام شود.
وی ادامه داد: در بخش دانش بنیان بسیار فعال شدیم چنانچه چهار مرکز نوآوری در سراسر کشور فعال شد و در این راستا صندوق پژوهش و فناوری سازمان اوقاف فعالیت خود را با سرمایه اولیه ۳۰ میلیارد تومان با مشارکت موقوفات شروع کرده است.

وی گفت: فعالیت ۱۵ شرکت دانش بنیان با شروع مدیریت رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در یک سال گذشته کلید خورد که در این راستا فعالیت های جدی را با معاونت علمی و صندوق پژوهشی و فناوری شروع کردیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار