عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: طی 45 روز اخیر سپاه و ارتش شاهکار کردند چراکه وضعیت این ایام طبیعی نبود و هر لحظه امکان داشت که ترامپ حرکتی را انجام دهد اما این قدرت‌نمایی‌ها موجب بازدارندگی و جلوگیری از درگیری شد، اکنون نیز دشمن می‌ترسد وارد میدان مبارزه شود.
کد خبر: ۹۳۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 06 February 2021

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی در پنجمین شب جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی تا کنون به دستاوردهای بسیاری رسیده است، اظهار کرد: طی این 42 سال فرمان امور به صورت کامل در اختیار نیروهای انقلابی نبود و برخی از تفکرات غیرانقلابی باعث شده در بخش‌هایی از کشور مشکلاتی را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بیان وضعیت ایران در قبل از انقلاب از جمله ضرورت‌های اولویت‌دار است، اضافه کرد: همه مباحثی که امروزه در فضای مجازی دیده می‌شود توسط یک اتاق فکر تولید شده است و گاهی امثال ما نیز در بازنشر این محتوا همکاری می‌کنیم درحالی‌که دشمن در حوزه جنگ نرم با استفاده از این محتواها اهداف مشخصی را دنبال می‌کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: میانگین رشد علمی ایران اسلامی چندین برابر دنیا بوده است، یکی از دستاوردهای علمی ما امروزه در یکی از کارخانه‌های شهر محمودآباد قم قابل مشاهده است که جوانان بخش قابل توجهی از کالاهای خانگی را به‌خوبی تولید می‌کنند.

وی یکی از آورد‌های تحریم‌های اخیر را سهیم شدن شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید کالا و قطعات دانست و عنوان کرد: هر چند که رشد علمی و ابتکار کشور بر اثر حضور مسؤولانی که اعتقادی به فکر ایرانی نداشتند سست شد اما اگر مسئولان به جوان ایرانی و توانایی‌های جوانان یقین داشته باشند بسیاری از قله‌های در کوتاه‌ترین مدت فتح می‌شود.

امیرآبادی فراهانی خاطرنشان کرد: ما ظرفیت‌های بالایی در داخل کشور داریم که اگر این ظرفیت‌ها را بکارگیریم هیچ نیازی به خارجی‌ها نداریم اما بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها نیازمند باور داشتن آن‌هاست؛ وقتی که کار در اختیار افراد لیبرالی می‌افتد که اعتقادی ندارند یا منفعت آن‌ها به فروش نفت خام و واردات کالاست ظرفیت‌های داخلی بدون استفاده باقی می‌ماند.

وی از دستاوردهای ایران در حوزه موشکی یاد کرد و گفت: آخرین موشکی که شلیک شد همان موشکی بود که امثال اوباما نمی‌خواستند ما به آن دست یابیم؛ دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در اساس و دشمنی با ایران فرقی ندارند و فقط روش‌های آن‌ها متفاوت است، فردی دیوانه مثل ترامپ  به دنبال زور و قلدری است و شخصی همانند اوباما نیز با سیاست به دنبال اهداف آمریکاست.

امیرآبادی فراهانی اضافه کرد: توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه دفاعی موجب شده که دشمن نتواند هیچ کاری را انجام دهد اکنون در مسافت هزار و 800 کیلومتری هر نوع حرکتی از دشمن را هدف قرار می‌دهیم و این مسافت همانجایی است که اگر بخواهند حرکتی انجام دهند باید در آن فاصله از ایران قرار گیرند.

سپاه و ارتش طی 45 روز اخیر شاهکار کردند

وی عنوان کرد: طی 45 روز اخیر سپاه و ارتش شاهکار کردند چراکه وضعیت این ایام طبیعی نبود و هر لحظه امکان داشت که ترامپ حرکتی را انجام دهد اما این قدرت‌نمایی‌ها موجب بازدارندگی و جلوگیری از درگیری شد، اکنون با این قدرتی که در ایران به وجود آمده دشمن می‌ترسد وارد میدان مبارزه شود و امنیت رژیم صهیونیستی نیز برای آن‌ها بسیار مهم است.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: برخی در داخل به دنبال این هستند که القا کنند که تیم جدید می‌تواند مشکلات ملت ایران رفع کند؛ اخیرا خبری داشتم که عراقچی سفرهایی را مخفیانه به عمان داشته به همین علت از ظریف موضوع را سئوال کردم، باید مشخص شود که این سفرها برای چه چیزی است و باید مشخص شود که ارتباطات آقای فریدون نیز برای چه چیزی است، آقایان حق مذاکره ندارند و اگر قرار است مذاکره‌ای انجام شود حقوق ملت ایران باید حفظ شود.

انقلاب از چهارمردان قم شروع شد

وی با اشاره به اینکه ایران به برکت انقلاب، قیام مردم قم به ویژه قیام مردم در خیابان چهارمردان به جایگاه امروز رسیده است، عنوان کرد: انقلاب از خیابان چهارمردان قم شروع شده است و امروز نیز مردم قم پای آرمان‌ٌها ایستاده و اجازه نمی‌دهند کسی به انقلاب ضربه بزند چراکه این انقلاب را اسلامی می‌دانیم و به امید خدا پرچم آن را به امام زمان(عج) خواهیم داد.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: ما باید مراقب نفوذی‌های داخلی باشیم، دشمن روش جاسوسی خود را در جمهوری اسلامی ایران تغییر داده است چراکه روش مرسوم و سنتی جمع‌آوری اطلاعات و اخبار دیگر کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر موضوع نفوذ مطرح است.

وی با بیان اینکه نفوذ به تیم مذاکره کننده ایران هم رسیده است، اظهار کرد: تصمیم‌گیری غلط یکی دیگر از روش‌های نفوذ است؛ وقتی که یک شبه افزایش قیمت بنزین را اعلام می‌کنیم خب مشخص است که مردم هم به صحنه کشیده می‌شوند، نفوذ است که اطلاعات غلط به مسئول می‌دهد و مسیر درست تصمیم‌گیری را منحرف می‌کند.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه رانت خواری موجب تبعیض شده و فاصله طبقاتی را ایجاد کرده است، مطرح کرد: 40 میلیارد دلار به 110 نفر داده‌ایم که از خارج برای ما نهاده، گوشت، جنس و ... بیاورند و اگر منصفانه نگاه کنیم 50 درصد آن به دست مردم رسیده است؛ با نگاه به اختلاف قیمت دلار دولتی و آزاد، 300 هزار میلیارد تومان در جیب 110 نفر رفته که این موجب تبعیض و شکاف طبقاتی می‌شود و برای ایستادگی مقابل این فساد باید انقلابی باشیم و مرحله مقدماتی آن مراقبت خود و از اطرافیان است.

وی از افزایش قیمت کالاها یاد کرد و گفت: دلار چهار هزار و 200 تومانی برای مرغ هزینه کردیم اما مرغ 30 هزار تومانی را در بازار به ملت فروخته‌اند، با این کارها برداشت‌های سنگینی داشته‌اند که باید با آن‌ها مقابله شود.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه بودجه سال آینده به صورت کامل سیاسی شده است، مطرح کرد: اکنون افرادی داریم که در شرکت‌های دولتی 70 و 80 میلیون تومان حقوق می‌گیرند که ما مانع این حقوق‌ها شدیم.

وی با بیان اینکه بنده به بودجه رأی موافق دادم، گفت: دولت 16 هزار میلیارد تومان برای بودجه کسری داشت که ما با برخی از اقدامات این کسری را جبران کردیم، برخی از افراد می‌گفتند که روحانی با نگاه سیاسی به وسیله بودجه می‌خواهد مجلس را بزند که اگر ما تایید یا رد می‌کردیم به ضرر مجلس بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه مذاکرات مجلس در کمسیون‌ها باید برای مردم شفاف شود، مطرح کرد: مردم حق دارند که بدانند در جلسات هیأت رئیسه مجلس چه موضوعاتی مطرح می‌شود.

مذاکرات دولت باید برای مردم علنی شود

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه مذاکرات دولت هم باید برای مردم علنی شود، تصریح کرد: در شوراهای دولت به ویژه شورای اقتصاد رانت اقتصادی خوابیده است.

وی اظهار کرد: یکی از بستگان افراد دولت متوجه شد که در شورایی تصویب شده که تعرفه آهن می‌خواهد آزاد شود با این رانت اطلاعاتی، 130 میلیارد تومان به جیب زد؛ مذاکرات شورای نگهبان که در مورد طرح‌ها و لوایح مجلس نیز است باید به صورت علنی پخش شود.

نماینده مردم قم در مجلس رأی دادگاه‌ها هم باید برای مردم شفاف شود، عنوان کرد: افرادی که در مجلس به طرح شفافیت رأی مخالفت دادند با شفافیت مخالف نبودند بلکه با این طرح مخالف بودند و این طرح با انجام اصلاحات باری دیگر در مجلس مطرح می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار