مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام خبر داد؛
مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت : 2 سایت پاراگلایدر در سطح استان در شهرستان های مهران و دهلران وجود دارد که یکی از بهترین سایت های کشور به شمار می روند که به امید خدا در آینده ای نزدیک افتتاح می شوند.
کد خبر: ۹۳۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 07 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار داشت : قبل از انقلاب اسلامی سرانه فضای ورزشی در استان ایلام هفت صدم درصد آنهم در شهرستان های بزرگ استان به ویژه مرکز استان بوده است.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی خیلی از شهرستان ها و شهرهای استان فاقد یک مکان ورزشی بوده اند.

علیشائی بیان داشت : امروز به برکت ۴۲ سال عمر با عزت انقلاب اسلامی سرانه فضای ورزشی در استان بین ۹۰ تا ۹۱ سانتی متر است .

وی ادامه داد : ما امروز در تمام اقصی نقاط استان مکان ورزشی مورد قبول فدراسیونی داریم که مورد استفاده ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی در استان قرار می گیرند.

علیشائی افزود:  قبل از انقلاب اسلامی تنها ۹ رشته ورزشی در استان فعال بوده است که امروز به طور میانیگن بین ۱۵۰ تا ۱۶۶ قهرمان در طول سال در عرصه های مختلف ورزشی در استان داریم و حداقل ۴ تا ۵ قهرمان جهانی و آسیایی در استان هر ساله به مقام قهرمانی نائل می شوند.

وی افزود:  امسال ۲ نفر همراه کاروان ملی المپیک هستند و امید می رود یکی از ورزشکاران این دوره، اولین مدال المپیک استان را در سال ۱۴۰۰ کسب کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی هیچ گونه باشگاه خصوصی ورزشی به معنای کامل وجود نداشته است و امروز ۴۱۵ باشگاه ورزشی توسط بخش خصوصی در سطح استان اداره می شود که یکی از دستاوردهای نظام اسلامی در استان ایلام است.

علیشائی با تاکید اینکه بر مدیریت فعال در حوزه ورزشی در چند سال اخیر با جدیت دنبال شده است، یادآور شد: آینده نگری و آینده پژوهی نسبت استعدادها، ظرفیت ها و توانمندی هایی که در استان وجود دارد برای ترسیم آینده ورزش استان از جمله مباحثی است که در حوزه مدیریت ورزش استان پیگیری شده است.

علیشائی با اشاره به اینکه همواره از ورزش قهرمانی استان حمایت شده است، گفت: رشته ورزشی قایقرانی در استان ایلام فعال نشده بود اما امسال ۱۰ قایق کانوپولو خریداری شده است که در تابستان سال جاری در شهرستان ایوان این رشته راه اندازی می شود و تلاش ما این است که مزیت ها و ظرفیت های بومی استان در راستای نگاه به ورزش قهرمانی استفاده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام بیان داشت : احداث خانه های ورزش روستایی استان از روز اول به طور جدی پیگیری شد و با وجود اینکه کمترین اعتبار نسبت به سال گذشته اختصاص یافته بود اما تا کنون ۵۰ خانه ورزش روستایی در استان افتتاح شده و تا پایان سال انتظار می رود که ۱۳ تا ۱۵ خانه روستایی به این تعداد افزوده شود./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار