آئین افتتاح پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ 09 February 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس در ابتدای این مراسم که ظهر سه شنبه برگزار شد، گفت: جهاد دانشگاهی با فرمان حضرت امام در سال ۵۹ شروع بکار کرد و در این ۴ دهه خدمات ارزنده‌ای در حوزه آموزشی، پژوهشی و علمی ارائه کرده است.

مظاهر بابایی افزود: یکی از برکات این مجاهدت ۴ دهه‌ای که حاصل تلاش جوانان برومند این کشور است.

وی با بیان اینکه پارک خلاقیت‌های فن‌آورانه و صنایع فرهنگی در راستای کارآفرینی و حمایت از کارآفرینان دانش بنیان و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است، ادامه داد: استان فارس با وجود ۷۰ نوع صنایع دستی جهاد دانشگاهی را بر آن داشت که ایجاد این پارک را در مأموریت خود قرار دهد و امروز این پارک افتتاح می‌شود.

در ادامه رئیس پارک‌های ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی کشور، اظهار کرد: در برنامه بودجه کشور اصول مختلفی در بخش‌های آن قرار دارد جز فرهنگ چراکه درآمد زا و مولد نیست.

به گفته محمدحسین ایمانی خوشخو، جریان درآمدی بخش فرهنگی کشور جای تعجب دارد درحالیکه ما منابع غنی داریم؛ مانند نفت زیر زمین اما بنای فرهنگی ما ناقص است برای اینکه اقتصاد فرهنگ را باور ندارد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس تصریح کرد: هدف مان این است که یک روزی در این کشور فرهنگ تبدیل به بخشی مولد شود.

وی با این حال اظهار کرد: ما در شرایط سختی هستیم و در روزی که به درآمدهای کنار نفت فکر می‌کردیم از آن غافل شدیم زیرا از زمانی که نفت آمد بخش فرهنگ تعطیل شد، بر این اساس جهاد دانشگاهی آمد تا از ظرفیت این بخش استفاده کند.

ایمانی خوشخو اعلام کرد: طی سه سال فعالیت پارک کلی از افرادی که یا ایده دارند یا محصولی داشتند که در فضای کوچکی کار می‌کردند و جوانان صنایع فرهنگی را مورد حمایت قرار دادیم.

وی ادامه داد: این پارک در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی، پوشاک که ظرفیت بالایی دارد و رسانه و فرهنگ و دین و… فعالیت می‌کند.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گفت: حتماً توسعه صنایع فرهنگی به ایجاد روحیه امید و اشتغال زایی استان فارس کمک می‌کند؛ ما برای گام دوم انقلاب که در ۴۰ سال اول مغفول مانده است جهاد دانشگاهی با اتکا بیشتر به منابع داخلی بتوانیم رشد و توسعه را پیش ببریم.

در ادامه این مراسم، از یادمان افتتاح پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی شعبه فارس پرده برداری و سپس مراسم عقد تفاهم نامه با حضور رؤسای جهاد دانشگاهی و رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی کشور برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار