نخستین سلامتکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در آخرین روز دهه فجر انقلاب اسلامی در منطقه رهنان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰ 10 February 2021
این مرکز از بزرگ‌ترین سلامتکده‌های طب سنتی کشور است که با هزینه ۱۱۰ میلیارد ریالی و کمک خیران با زیر بنای هزار و ۱۰۰ متر مربع در محله رهنان اصفهان احداث شده و متخصصان طب سنتی، خدمات درمانی، تشخیصی، مشاوره‌ای و آموزشی ارائه می‌کنند.
مسئول سلامتکده طب سنتی اصفهان در آیین افتتاح این مرکز با بیان اینکه این مرکز با توجه به ظرفیت‌های اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی در زمینه طب سنتی و رفع نیاز مردم راه اندازی شده گفت: رویکرد این مرکز درمان محور است و بیماران برای استفاده از طب سنتی به این مرکز ارجاع می‌شوند و زیر نظر متخصصان درمان می‌شوند.
غلامرضا عسکری گفت: طب سنتی با قدمتی چند هزار ساله در کشور و در سال‌های اخیر با ورود به دانشگاه‌های علوم پزشکی در مسیر علمی و توسعه قرار گرفت.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای گروه طب سنتی و اعضای هیات علمی فعال در این زمینه است گفت: طب سنتی در کنار علوم و فناوری‌های نوین پزشکی و مسائلی همچون تنوع و وفور گیاهان دارویی در کشور به ارتقا و غنای آن کمک زیادی می‌کند.
بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی (WHO)، طب سنتی مجموعه‌ای از دانسته‌ها، مهارت‌ها و اعمال بر پایه نظریه، باور‌ها و تجربه‌های بومی فرهنگ‌های مختلفی است که برای امر بهداشت، پیشگیری، تشخیص، بهبود و مداوای بیماری‌های جسمی و ذهنی استفاده می‌شود.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار