استاندار یزد تاکید کرد:
استاندار یزد عملکردهای مدیریتی بر مبنای اهداف انقلاب را تنها بخشی از این جریان فاخر دانست و گفت: برنامه ریزی برای اینده کشور از مهمترین الزامات حفظ بنیانهای استوار انقلاب به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۳۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 11 February 2021

«محمدعلی طالبی» گفت: خوشبختانه با گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی، یزد همچنان این جایگاه را حفظ کرده است.

وی از توسعه زیرساخت‌های استان یزد در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری یاد کرد و گفت: علاوه بر این موارد در حوزه بهداشت و درمان نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم.

استاندار یزد با بیان این که در نظام اداری، تحقق شفافیت و دولت الکترونیک در راستای اهداف عالی انقلاب دنبال می‎شود، تصریح کرد: توسعه اقتصادی استان خصوصاً با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان و اهتمام به ایجاد اشتغال برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و جلوگیری از فرار مغزها از جمله برنامه هایی است که هم‌راستا با تداوم اهداف انقلاب در حال اجراست.

وی با اشاره به حضور پررنگ یزد در عرصه‌های سیاسی کشور خاطرنشان کرد: مردم یزد در همه عرصه‌ها و مقاطع انقلاب نقش آفرین بوده‌اند و میزان مشارکت خوبی در ادوار انتخابات نیز داشته‌اند.

طالبی به تقسیمات کشوری و افزایش تعداد شهرهای یزد اشاره کرد و گفت: محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی، افزایش بهره وری و برنامه ریزی منسجم برای توسعه شهری و روستایی از جمله اقدامات پررنگ در سال های اخیر بوده است.

وی با بیان برخی سیاست‌گذاری‌ها در داخل استان با هدف افزایش بهره وری، نظام مند شدن و ساماندهی بسیاری از برنامه‌های نظام، خاطرنشان کرد: سهولت در صدور مجوزها و کوتاه کردن بروکراسی اداری برای بخش خصوصی و ارتباط بسیار موثر با بخش خصوصی از جمله اقدامات موثر استان یزد به شمار می‌رود.

استاندار یزد توجه همه جانبه در حوزه آموزش و پرورش، پیوند دانشگاه و صنعت و ارتباط علمی با دنیا را از مهمترین برنامه‌های نظام آموزشی استان دانست و گفت: یزد بنا بر اهداف عالی نظام در راستای توسعه علمی و ارتباطات بین الملل نیز اقدامات بسیار موثری را داشته است.

وی با بیان این که جوانگرایی به عنوان یکی از مهمترین اصول انقلاب از بدو شکل‌گیری تاکنون در استان یزد اجرایی شده است، اظهار کرد: یزد در این خصوص نیز اهتمام لازم را داشته و جزو استان‌هایی با جوانترین مدیران در کشور است.

طالبی با تاکید بر این که تبیین فرهنگ، اهداف و اصل انقلاب برای نسل جوان از بالاترین رده‌های مدیریت تا مراحل ابتدایی زندگی نسل کنونی ضروری است، تاکید کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی اهداف بسیار ارزشمندی از تدین تا تحقق عدالت اجتماعی، توسعه علمی و فرهنگی و همچنین ارتباط صلح امیز با دنیا را در بردارد و باید نسل کنونی چهره واقعی انقلاب را ببیند و باور کند.

وی از توجه جدی استان یزد به مسئله انرژی خصوصا آب یاد کرد و گفت: استان یزد سرمایه گذاری قابل توجهی در خصوص توسعه طرح های مرتبط به انرژی داشته و خوشبختانه مسئله اب یزد نیز در حال پیگیری است.

به گفته طالبی، عملکردهای مدیریتی بر مبنای اهداف انقلاب تنها بخشی از این جریان است و برنامه ریزی برای اینده کشور نیز از مهمترین الزامات حفظ بنیانهای استوار انقلاب به شمار میرود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی‌ها و چشم اندازهای استان نیز متناسب با اهداف بلند انقلاب تدوین شده است، گفت: اسناد بالادستی و اسناد استان همگی همراستا با اهداف انقلاب اسلامی و ارمانهای بلند این نظام تدوین شده و توسعه متوازن و مبتنی بر ظرفیت‌های فراوان استان را به همراه دارد.

استاندار یزد در پایان با بیان این که انقلاب باید از شروع تاکنون برای مردم تبیین شود، به نقش رسانه‌ها، تاریخ شفاهی و سایر بخش‌های فرهنگی استان اشاره کرد و این الزام را از مهمترین برنامه‌های استان برشمرد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار