نماینده جهرم در آیین افتتاح مدرسه خیرساز آیت‌الله سیدحسین آیت اللهی اظهار داشت: ۳۰ درصد مدارس ما در سراسر کشور نیاز به بازسازی و نوسازی دارد و قطعاً کمک خیرین در این زمینه نقش اساسی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ 13 February 2021
به گزارش تابناک فارس: محمدرضا رضایی کوچی با بیان اینکه دانش‌آموزان ما در برخی از شهرهای کشور در برابر حوادث آسیب پذیر هستند، افزود: خیران ارزشمند و گرامی در کنار دولت، کمک می‌کنند تا در کشور مدرسه ای نداشته باشیم که مقاوم نباشد و دانش‌آموزان در آن مکان احساس خطر کنند.
 
نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان جهرم خیرین همواره در حوزه مدرسه سازی و بهداشت و درمان نقش بسیار پر رنگ به زبانزدی داشتند و همواره قدردان زحمات آنان هستیم.
 
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتماً در مدارسی که در کشور ساخته می شود، بایستی دقت شود که مدارس تمام استانداردهای لازم را داشته باشند را امری ضروری عنوان کرد و گفت: مدارس باید مستحکم و کامل باشد یعنی کتابخانه، ساختمان سرایداری، نمازخانه و... در آن مدارس باشد و همچنین شرایط کلاس های هم مساعد باشد و این موارد باید همگی رعایت شود.
 
رضایی با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس کشور حتماً دقت کنند مدارس با کیفیت و کامل بسازند، خاطر نشان کرد: مدارسی که نوسازی و بازسازی می‌شود باید بتواند در مقابل حوادث از دانش‌آموزان محافظت کند.
 
وی بیان داشت: در بودجه کشور علاوه بر مدارس دولتی، مدارس خیرساز هم هزینه های آب، برق و گاز آن‌ها را رایگان کردیم.
 
این نماینده مجلس اعلام کرد: همچنین پیش بینی شده است در مدارسی که امکان دارد زمین به صورت تجاری برای ساخت مغازه انجام شود و مجوز تغییر کاربری داده شود تا بتوان کمک هزینه برای مدرسه باشد.
 
رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان تصریح داشت: در تلاش هستیم در مجلس، فرصتی را برای خیران مدرسه ساز در کشور فراهم کنیم و مدرسه‌ای که خیر ۵۰ درصد آن را هزینه کرده است، دولت موظف است بقیه آن را تکمیل کند و مدرسه را به نام خیر نامگذاری کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار