کد خبر: ۹۴۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰ 14 February 2021

کمال حیدری افزود: به همت مجمع خیران بهداشت و سلامت استان اصفهان از این پس امکان کمک الکترونیکی مردم برای  بهبود بیماران مبتلا به کرونا  در پی راه‌اندازی سامانه قبوض برخط فراهم شده است تا نیکوکاران نذورات خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری پرداختکنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارسال رسید دریافت وجه پس از واریز مبلغ، اتصال به درگاه بانکی امن و ارائه گزارش‌های دقیق ماهانه از مجموع تراکنش‌های خیران را از جمله مزایای این سامانه الکترونیکی برشمرد.

وی بیان کرد: شهروندان درصورت تمایل به انجام اقدام‌های عام المنفعه می‌توانند از طریق این سامانه هر ماه، مبلغی را برای کمک به بیماران مختلف تخصیص دهند که پس از ثبت‌نام در سامانه در بازه‌های زمانی هفتگی یا ماهانه، پیام‌های یادآوری جهت پرداخت نذورات به مشترکان ارسال می‌شود.

رییس هیات مدیره مجمع خیران بهداشت و سلامت استان اصفهان با اشاره به اینکه در یکسال اخیر در شهر اصفهان حدود ۲۰ میلیارد ریال کمک برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا جمع‌آوری شده است اظهارداشت: از محل این اعتبار تاکنون ۱۵ عدد تشک مواج، ۵۰ دستگاه کمک تنفسی (بای پپ)، ۳۲۰ دستگاه سنجش اکسیژن خون(پالس اکسیمتر)، ۲۷ عدد تخت آی سی یو، ۴۰ عدد دستگاه نوار قلب و ۳۰ هزار ماسک پارچه ای تهیه و به مراکز درمانی درگیر کرونا نظیر بیمارستان‌های امین، خورشید و الزهرا (س) اهدا شده است.

وی به خرید ۲ دستگاه خودروی نگهداری و حمل واکسن برای توزیع واکسن کرونا در مناطق مختلف استان اصفهان به مبلغ ۵ میلیارد ریال اشاره و خاطرنشان کرد: مداوا و بهبود بیماران مبتلا به کرونا هزینه‌های فراوانی برای تامین و ارتقای تجهیزات پزشکی نیاز دارد که کمک‌های نیکوکارانه شهروندان در این زمینه می‌تواند بار بزرگی از دوش فعالان حوزه بهداشت و درمان استان بردارد.

حیدری فرهنگ‌سازی و ترویج سنت نیکوی نذر سلامت را یکی از نیازهای مبرم جامعه در شرایط همه‌گیری کرونا بیان کرد و افزود: براساس آمارهای موجود، در یک سال گذشته ۷۰ درصد از خیران حوزه بهداشت و سلامت استان کمک‌های خود را به خرید تجهیزات پزشکی، ۲۰ درصد برای درمان بیماران و ۱۰ درصد نیز به تجهیز آزمایشگاه‌های کرونا اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سامانه الکترونیکی دریافت کمک‌های خیرانه با تفکیک اهداف خیران امکان دریافت بازخوردهای دقیق آماری را فراهم کرده است اظهارداشت: الکترونیکی شدن فرآیند دریافت نذورات حوزه بهداشت و سلامت گامی همسو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برای کاهش تعاملات حضوری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شماره تماس ۳۴۴۸۸۸۶۲ و سامانه الکترونیکی "ستاره ۷۸۰ ستاره ۳۲۲۳ مربع" را روش‌های پیشنهادی برای اعطای کمک به بیماران مبتلا به کرونا عنوان کرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های استان نیز می‌توانند ضمن تعامل با مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان از مزایا و امکانات این سامانه بهره‌مند شوند.

حیدری یادآور شد: در ۱۰ سال گذشته از محل کمک‌های خیرانه مردم به مجمع خیران بهداشت و سلامت ، ۵۴۰ باب واحد بهداشتی در نقاط مختلف استان اصفهان تاسیس و ۳۰ هزار تجهیزات مختلف بهداشتی خریداری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار