طرح آبرسانی به ۳۲ روستای استان قزوین روز سه شنبه در قالب پویش هرهفته الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو از طریق ارتباط تصویری به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ 23 February 2021

 

به گزارش تابناک قزوین، در برنامه هفته چهل و دوم پویش هر هفته الف_ب_ایران، پروژه‌های آبرسانی روستایی استان های آذربایجان شرقی، هرمزگان، یزد، چهارمحال و بختیاری، فارس، آذربایجان غربی، قزوین، اردبیل و ایلام افتتاح شدند.

در استان قزوین نیز طرح آبرسانی به ۳۲ روستا برای تأمین آب پایدار، سالم و بهداشتی برای پنج هزار و ۶۳۷ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار و ۷۶۹ به بهره برداری رسید.

این طرح با ۶۲ کیلومتر خط انتقال ظرفیت تأمین ۸۳ لیتر آب بر ثانیه را دارد و ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن سرمایه گذاری شده است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در این مراسم گفت: بسیاری از این پروژه ها به ویژه در مناطق روستایی برای نخستین بار است که محقق می شود و می تواند خدمت بسیار ویژه ای برای مردم این مناطق محسو شود.

داراب بیرنوندی گفت: شاخص بهره‌مندی از آب شرب و بهداشتی در سطح روستاهای استان قزوین ۸۶ درصد است و از کل جمعیت ۳۲۰ هزار نفری روستاهای استان ۱۴ درصد معادل ۴۴ هزار و ۸۰۰ نفر به آب شرب و بهداشتی دسترسی ندارند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۲۵ مجتمع آب‌رسانی روستایی در هشت سال گذشته، گفت: با اختصاص اعتبار از محل صندوق ملی برای حل مشکلات آب روستایی، احداث مجتمع‌های آبرسانی در دستور کار قرار گرفت که ۱۰۵ هزار نفر معادل ۳۲ درصد روستانشینان استان از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار