امام جمعه تبریز گفت: آحاد مردم باید بدانند آنچه بکارند درو می‌کنند، به همین منظور شاید برخی‌ها در انتخابات شرکت نکنند و بعد‌ها بگویند چرا فلان کار نشد و یا شد، در حالی که اگر شرکت می‌کردند و یک فرد درست انتخاب می‌شد، قطعا آن کاری که می‌خواستند انجام می‌شد پس جای گله نمی‌ماند.
کد خبر: ۹۴۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 26 February 2021

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه تبریز و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردمی ۲۹ بهمن با مردم آذربایجان اظهار داشت: انتخابات پرشور و انتخاب درست یکی از فرمایشات و تاکیدات اکید رهبری در این دیدار بود چراکه انتخابات اهمیت و جایگاه بسیار بالایی در نظام اسلامی دارد. 

 

وی افزود: آحاد مردم باید بدانند آنچه بکارند درو می‌کنند به همین منظور شاید برخی‌ها در انتخابات شرکت نکنند و بعد‌ها بگویند چرا فلان کار نشد و یا شد در حالی که اگر شرکت می‌کردند و یک فرد درست انتخاب می‌شد، قطعا آن کاری که می‌خواستند انجام می‌شد پس جای گله نمی‌ماند. 

 

امام جمعه تبریز متذکر شد: اگر فرد شایسته را بخواهیم انتخاب کنیم حتما نتیجه شایسته هم می‌گیریم. 

 

انتخابات مظهر جمهوریت برآمده از اسلام است

 

وی با تاکید بر اینکه با انتخابات حماسه سیاسی اتفاق می‌افتد و به عبارتی انتخابات مظهر جمهوریت برآمده از اسلام است، افزود: انتخابات نشان از مردم‌سالاری دینی است و هر کسی که با رای مردم انتخاب شده است، مورد احترام است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره بر اینکه انتخابات مظهر خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری است، توضیح داد: انتخابات مظهر آزادی مردم در انتخاب سرنوشت خودشان است و امیدواریم با دقت فراوان در این انتخابات مانند سایر فصول انتخاباتی به خوبی شرکت کرده و به وظیفه دینی خود عمل کنیم. 

 

 درماندگی جریان غرب در موضوع سعد حریری و یمن

 

نماینده ولی‌فقیه در استان به درماندگی جریان غرب در موضوع سعید حریری و تشکیل کابینه در لبنان پس از تشکیل دولت بایدن اشاره کرد و گفت: بن سلمان در جستجوی راه‌های جدیدی برای برون‌رفت از مخمصه ایجاد شده است. 

 

وی با بیان اینکه سعد حریری شاید به طور سنتی به عربستان وابستگی شدید دارد اما برخوردهای تحقیرآمیز بن سلمان با او و جلب او به ریاض موجب تنفر شدید سعد حریری از شخص بن سلمان شده است، افزود: البته با وجود این تنفر او جرات فاصله گرفتن از آل‌سعود را ندازد. 

 

خداحافظی بن سلمان با قدرت

 

امام جمعه تبریز ادامه داد: شرایط بد بن سلمان در یمن و عزم او برای پایان نمایشی جنگ در یمن نشانگر این است که بن سلمان باید هر چه زودتر از قدرت خداحافظی کند و آل سعود جای خود را به رقبا بدهد. 

 

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: این شرایط باعث شد سعد حریری درمانده‌تر از همیشه سمت و سوی خود را به سمت امارات و قطر سوق دهد و فاصله‌‌اش را از آل سعود بیشتر کند تا در آینده بتواند به پشتوانه این کشورها جایگاه خود در لبنان را بهبود بخشد. 

 

وی متذکر شد: با این وجود جریان مقاومت با هوشمندی و کیاست و تدوین سناریو‌های مواجهه متناسب با این جریان، همچنان محبوب تمام اقشار مردم است.

 

آل‌هاشم تاکید کرد: در حال حاضر کسانی که با ده‌ها فریب، مقصر اصلی دشواری کشور را شرایطی قلمداد کنند به بن‌بست خورده‌اند و به آینده تاریک خود چشم دوخته‌اند. 

 

میزهای خدمت قبل از خطبه‌های نماز جمعه تبریز

 

وی در ادامه از برگزاری میزهای خدمت قبل از خطبه‌های نماز جمعه توسط مسوولان و نمایندگان مجلس قدردانی کرد. 

 

امام جمعه تبریز یادآور شد: بنده در نماز جمعه هفته قبل اعلام کردم که هر کسی در خصوص بیانات رهبری آثار فاخر داشته باشد، قدردانی خواهد شد که در این زمینه آقای شهودی و کریمی مراغه‌ای اشعار بسیار زیبایی سروده‌اند.  

 

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس کمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری گفت: همه باید موظف به مساوات باشیم و این به منزله این است که هیچ کدام از هموطنان ما با مشکلات خود تنها نماند بلکه باید سراغ آنها برویم و کمک‌رسانی کنیم. 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: گرفتن دست مستضعف علاوه بر وظیفه انسانی یک وظیفه دینی است و به عبارت دیگر انسان مالک حقیقی نیست بلکه نماینده یک اموال و مالک حقیقی می‌باشد از این‌رو انفاق یکی از علائم مومنین راستین عنوان شده است.

 

انفاق کار مردمان باهوش است

 

وی خاطرنشان کرد: انفاق با خرج کردن فرق دارد چراکه انفاق خرجی است که از طریق آن یک خلا پُر شود و یک نیاز راستین رفع شود به طوریکه بسیاری از کارهای نیک انجام گرفته، انفاق نیست زیرا هیچ خلائی را پُر نمی‌کند. 

 

به گزارش فارس،خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: انفاق کار مردمان باهوش است که خلاء‌ها را دیده و در تلاش کشف صحیح خلاء‌ها و رفع آنهاست. 

 

وی بیان داشت: امید است در این هفته احسان و نیکوکاری توسط مجموعه‌های امدادی و موسسات خیریه به فکر نیازمندان باشیم زیرا فصل عید را پیش‌رو داریم و خانواده‌های زیادی چشم به راه هستند. 

 

 آل‌هاشم ابراز داشت: از نظم و شکوه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط نمازگزاران لذت برده و از همه آنان تقدیر و تشکر می‌کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار