شهرداری مهاجران تندیس زرین برترین دستگاه خدماتی سبز کشور را از سازمان حفاظت محیط زیست کشور ،دریافت کرد.
کد خبر: ۹۴۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸ 02 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،در مراسمی که امروز در پارک پردیسان برگزار شد لوح و تندیس ویژه مراسم توسط دکتر کلانتری معاون رییس جمهور و دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان به شهردار و رییس شورای اسلامی شهر مهاجران اهدا شد.
به دلیل بیماری کرونا در مراسم تقدیر امسال فقط مدیران ده مجموعه صنعتی و خدماتی سبز کشور دعوت و مورد تجلیل قرار گرفتند .
رجاییان شهردار مهاجران با قدردانی از راهبری و هدایت محیط زیست استان مرکزی و شهرستان شازند، از برنامه ریزی های شایسته شورای اسلامی شهر در راستای تحقق دستاوردهای زیست محیطی شهر مهاجران گفت:شهرداری های کشور سالانه از بابت عوارض الایندگی مبالغی را دریافت که قانونا باید آن را در راستای کاهش و رفع الایندگی ها هزینه کنند .
وی افزود:شهر مهاجران در کنار سه واحد بزرگ پتروشیمی شازند،پالایشگاه امام خمینی (ره)و نیروگاه حرارتی شازند قرار دارد که با عنایت به ماهیت نفتی فعالیت این صنایع بدون شک آب ،خاک و هوای شهر مهاجران دستخوش تغییرات شده است .
شهردار مهاجران تاکید کرد:شهرداری مهاجران با کمک معاونین ،کارکنان و شرکت‌های فعال تحت پوشش تفکر زیست محیطی که برگرفته از مصوبات شورای اسلامی شهر می باشد را توسعه بخشیده و در راستای گسترش فضای سبز،حفظ منابع آب و جداسازی آب شرب ،کاشت گونه های گیاهی کم آب ،بکارگیری انرژی های نو ،،دفن اصولی زباله ،مدیریت پسماند ،ارتقای فرهنگ زیست محیطی،اصلاح الگوی مصرف ،مدیریت کنترل آلاینده ها و در نهایت ایجاد نوآوری های زیست محیطی و خدمات فراگیر گام برداشته است.
شهر ۱۱۳۰ هکتاری مهاجران بیش از ۲۳۰هکتار فضای سبز در خود جای داده است که سرانه فضای سبز هر نفر با جمعیت۲۰ هزار و ۳۰۰نفر سال۹۵،حدود ۱۱۳متر می باشد.
با جمعیت تقریبی فعلی مهاجران که حدود ۲۸هزار نفر است این سرانه حدود ۸۲مترمربع خواهد شد که ۹برابر سرانه کشوری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار