کد خبر: ۹۴۵۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 03 March 2021

ایرنا ، احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در شورای مهارت استان که با حضور معاون وزیر تعاون و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ساری برگزار شد ، افزود : بدون توجه به مهارت آموزی و کیفی سازی تولیدات و ارتقاء بهره‌وری چشم اندازی برای رفع مشکلات اشتغال و معیشت وجود نخواهد داشت.

وی بالا بودن نرخ بیکاری در سطح ملی و تقاضا برای کار بویژه از سوی فارغ التحصیلان دانشگاهی را ناشی از نبود مهارت کافی متناسب با بازار کار دانست و اظهار داشت: برای رفع مشکل بیکاری باید جهت‌گیری نظام آموزشی ما به سمت مهارت آموزی متناسب با نیاز بازار سوق داده شود.

حسین زادگان تاکید کرد : در شرایط فعلی بسترهای مناسب در استان مازندران و همچنین در سطح ملی برای مهارت آموزی وجود دارد و باید نیروهای کار را به سمت بهره گیری از این مهارت ها ببریم.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : البته مهارت آموزی ها باید به سمت مهارت های روز دنیا باشد و موفقیت شرکت های دانش بنیان نشان داده که مهارت روز چاره کار رفع بیکاری و اشتغال است.

وی افزود : صرف استقرار مراکز متعدد مهارت آموزی نمی تواند راهگشا باشد، چرا که ما نیاز به مهارت آموزی کیفی متناسب با بازار کار داریم.

استاندار مازندران با اشاره به تلاش چهار دهه ای جمهوری اسلامی برای ایجاد زیرساخت های لازم از جمله آب ، برق و راه های دسترسی در دورترین نقاط شهری و روستایی کشور ، گفت : متاسفانه عدم توجه به مهارت آموزی و اشتغال موجب شد تا با وجود این امکانات ، همچنان مردم این مناطق با مشکل معیشت و رفاه در زندگی مواجه باشند.

حسین زادگان با قدردانی از برنامه کیفی سازی مهارت آموزی از سوی سازمان فنی و حرفه ای ، خواهان بهره گیری از این برنامه ها در استان مازندران شد.

مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت مازندران هم در این نشست کمبود نیروی کار ماهر را مشکل واحدهای صنعتی استان اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار