فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۶ باند سرقت در استان همدان متلاشی وتعداد ۷ هزار و ۹۶۹ سارق دستگیر شده اند.
کد خبر: ۹۴۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 03 March 2021
فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۶ باند سرقت در استان همدان متلاشی وتعداد ۷ هزار و ۹۶۹ سارق دستگیر شده اند. 
 
 به گزارش تابناک همدان سردار" سلمان امیری "صبح امروز در جمع خبرنگاران همدان گفت: درحوزه مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون ۹۶۲ عملیات برای برخورد با تهیه و توزیع کنندگان موادمخدر صورت گرفت همچنین یک هزار و ۳۷۰ طرح پاکسازی نقاط آلوده و برخورد با قاچاقچیان در مسیر‌های ارتباطی اجرا شده است.
 
 وی اضافه کرد: به دنبال اجرای طرح‌های پلیسی ۵۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و چهار هزار و ۷۰۷ فرد فعال در امر فروش و توزیع مواد مخدر دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.
 
 فرمانده انتظامی استان همدان دستگیری ۵ هزار و ۴۹۶ معتاد، ارجاع ۳ هزار و ۵۸۱ معتاد متجاهر به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶، توقیف ۶۶ دستگاه خودرو و ۱۶ دستگاه موتور سیکلت را از دیگر توفیقات پلیس از ابتدای سال ۹۹ تاکنون برشمرد.
 
 سردار امیری ادامه داد: همچنین پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق به کشف ۶۰ کیلو شیشه مایع، ۱۶ هزار و ۶۵۲ قرص مواد مخدر و یک هزار و ۷۴۵ کیلوگرم موادمخدر در ۲۰ عملیات فرا استانی شده است.
 
 این مقام انتظامی با بیان اینکه ۱۱ ماهه امسال ۱۶ هزار و ۶۴ طرح عملیاتی، موضوعی، منطقه ای، حجمی و نقطه‌ای در این استان صورت گرفت گفت: یک میلیون و ۳۵ هزار و ۴۱۳ شهروند همدانی با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ارتباط برقرار کردند.
 
 وی اضافه کرد: میزان تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در سالجاری ۱۴ درصد افزایش داشته است همچنین ۳۵ درصد تماس‌ها فوریتی و عملیاتی و ۶۵ درصد تماس برای دریافت راهنمایی، مشاوره و درخواست اطلاعات بوده است.
 
 سردار امیری بیان کرد: پلیس پیشگیری انتظامی استان همدان در سالجاری اقدام به ساماندهی پنج هزار و ۴۵ شبگرد، نگهبان محله و سرایدار کرده و ابلاغ بیش از ۱۰۰ هزار پرونده و اوراق قضایی توسط کلانتری و پاسگاه‌ها از دیگر اقدام‌های صورت گرفته است.
 
 این مقام انتظامی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید بر پرهیز از تجمع، جلسات ارتباط مستقیم فرماندهی انتظامی با شهروندان لغو شده بود با این وجود به منظور رفاه حال شهروندان، درخواست‌ها و گزارش‌های رسیدگی شدند.
 
 فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه ۲۵ درصد تماس‌ها با سامانه ۱۹۷ قابل رسیدگی بودند که ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است گفت: ۱۱ درصد تماس‌ها انتقاد، یک درصد تماس‌ها شکایت و ۱۰ درصد کل تماس‌ها قدردانی بوده است. 

سردار امیری درباره عملکرد پلیس آگاهی نیز گفت: ۴۶ باند سرقت در این استان از ابتدای سالجاری تاکنون متلاشی و ۷ هزار و ۹۶۹ سارق دستگیر شدند که به ترتیب ۱۵ و ۲۹ درصد افزایش داشته اند.
 
 وی ادامه داد: شماری از سارقان از استان‌های همجوار و دیگر استان‌ها برای سرقت در همدان حضور می‌یابند و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۲۶۹ تن از سارقان حرفه‌ای و دارای سابقه هستند.
 
 به گفته وی ۳۸۹ عملیات برای برخورد با قاچاقچیان کالا صورت گرفت که منجر به دستگیری ۴ هزار و ۶۱۴ قاچاقچی و کشف ۲۶۷ میلیارد تومان کالای قاچاق شد که از نظر ریالی میزان کشفیات ۲۱ درصد افزایش داشته است.
 
 فرمانده انتظامی استان همدان افزود: مجموع پرونده‌های قاچاق ۲۰ درصد افزایش داشته و شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی پرونده‌های قاچاق مهم دارای ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هستیم. 
سردار امیری اظهار داشت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان اقدام به رصد ۲ هزار و ۲۶۵ سایت مجرمانه کرده و یک هزار و ۱۹۹ پرونده قضایی تشکیل شده است.
 
 وی با بیان اینکه ۲۸۹ مجرم اینترنتی دستگیر شدند اضافه کرد: جرایم مالی و برداشت غیرمجاز با ۲۷ درصد، کلاهبرداری اینترنتی با ۴۲ درصد، مزاحمت اینترنتی ۱۰ درصد و سایر جرایم ۲۱ درصد از تخلف‌های فضای مجازی را تشکیل می‌دهند.
 
سردار امیری از کاهش آمار سوانح فوتی درون شهری و برون شهری خبرداد و افزود: ۸۲.۳ تصادف‌ها در محدوده ۳۰ کیلومتری شهر‌ها و مابقی در جاده برون شهری و روستایی رخ می‌دهد همچنین ۱۰.۴ درصد سوانح فوتی در محدوده ۳۰ کیلومتری شهر‌ها و مابقی در جاده‌های برون شهری است.
 
 فرمانده انتظامی استان همدان سرعت و سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ را بیشترین میزان تخلف دانست و از توقیف ۶ هزار و ۹۰۹ دستگاه موتورسیکلت و ۱۱ هزار و ۲۸۱ دستگاه خودرو در ۱۱ ماهه سالجاری خبر داد. 
سردار امیری خاطرنشان کرد: پلیس گذرنامه در سالجاری ۹ هزار و ۵۴۲ گذرنامه و پلیس اماکن هم هفت هزار و ۲۵۸ تایید مجوز کسب و کار صادر کرده است همچنین ۲۲ هزار و ۳۹ جلد انواع گواهینامه صادر، هشت هزار و ۴۶۵ دستگاه موتورسیکلت و ۱۲ هزار و ۸۳۹ دستگاه خودرو شماره گذاری شده است.

 این مقام انتظامی با بیان اینکه نیاز امروز جامعه امید آفرینی در بین اقشار مختلف مردم است گفت: نگاه مثبت مردم به عملکرد مسوولان سبب امیدواری آنان شده و از این طریق می‌توان از گردنه‌های سخت ایجاد شده توسط دشمن عبور کرد.
 
 سردار امیری ادامه داد: دشمن با ایجاد یاس و ناامیدی درصدد ایجاد مشکل در جامعه بوده و وظیفه رسانه‌ها در این برهه بی اثر کردن دسیسه‌ها و هجمه‌های دشمن علیه ملت ایران است.
 
 فرمانده انتظامی استان همدان ارائه آموزش را از دیگر وظایف رسانه‌ها برشمرد و گفت: تعامل خوب رسانه‌ها با مردم و استقبال مردم از مطالب رسانه‌ها زمینه مناسبی برای انعکاس مطالب آموزشی و پیشگیرانه با هدف ارتقای آگاهی شهروندان و به دنبال آن کاهش جرائم است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار