استاندارخراسان جنوبی عنوان کرد: ما مخالفت خود با این اقدام را به طور رسمی اعلام می‌کنیم، دانشگاه و معاونت سیاسی استانداری را هم مکلف کرده‌ایم که این موضوع را پیگیری کنند.
کد خبر: ۹۴۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲ 03 March 2021

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حمید ملانوری روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان درمیان افزود: فارغ از مباحث کارشناسی و جدای از اینکه این اقدام می‌تواند برای استان مفید باشد یا نه، شرایط فعلی را فرصت مناسبی برای ادغام دانشگاه‌ها نمی‌دانم.

وی عنوان کرد: ما مخالفت خود با این اقدام را به طور رسمی اعلام می‌کنیم، دانشگاه و معاونت سیاسی استانداری را هم مکلف کرده‌ایم که این موضوع را پیگیری کنند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید دوباره بر مخالفت خود با این تصمیم اظهار داشت: ما اجازه نمی‌دهیم که الان این اقدام صورت بگیرد.

وی گفت: از جامعه دانشگاهی هم خواسته‌ایم درباره این مساله به جمع‌بندی برسند و بعد آنچه به نفع توسعه استان است، انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تصمیم وزارت علوم برای ادغام دانشگاه قاین در چند ماه قبل و دانشگاه صنعتی بیرجند در حال حاضر گفت: همان چند ماه قبل و با پیش آمدن موضوع اقدام دانشگاه قاین، در نشست  شورای فرهنگ عمومی اعلام کردیم که این کار بدون هماهنگی انجام شده و به صلاح استان نیست.

ملانوری با اشاره به تکرار این خطا در برنامه‌ریزی برای ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: تاکید ما بر این است که هر تصمیمی که برای خراسان‌ جنوبی اتخاذ می‌شود، باید با اطلاع مدیریت استان باشد و نظر استان در اعمال هر گونه تصمیمی باید لحاظ شود.

وی ادامه داد: نظر مخالف خود با این اقدامات را به صورت مکتوب به وزارتخانه اعلام کرده‌ایم.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، تضمین کننده ادامه حیات انقلاب

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع انتخابات و حضور حداکثری مردم اشاره کرد و گفت: مشارکت حداکثری و با شور و نشاط مردم در انتخابات، تضمین کننده ادامه حیات انقلاب و پیشرفت کشور است.

ملانوری بیان کرد: حضور و همراهی مردم در انتخابات، لبیک به امام راحل(ره) ، رهبر معظم انقلاب، شهدای گرانقدر و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی انتخابات را راهکاری برای تحقق اصلی ترین شعار انقلاب عنوان کرد و گفت: مهمترین شعار نظام، دموکراسی و تاثیرگذاری رای و نظر مردم در سرنوشت کشور است که از طریق انتخابات محقق می‌شود.

ملانوری با اشاره به راه‌اندازی ستاد انتخابات در استان، تصریح کرد: از بیستم اسفندماه، ثبت نام نامزدها برای رقابت در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ شروع می‌شود.

وی انتخابات ریاست جمهوری را راهکار شکل‌گیری قوه مجریه دانست و افزود: در گرو فعالیت دولت و قوه مجریه، رشد و توسعه کشور رقم می‌خورد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: قوه مجریه، بزرگترین قوه است و پیشرفت کشور در گرو استقرار دولت توانمند، متخصص، مقتدر و دانا می‌باشد.

ملانوری با بیان اینکه در قالب انتخابات ریاست جمهوری، انتقال قدرت شکل می‌گیرد، گفت: مشارکت مردم به معنای پشتیبانی از نظام و انتخاب دولتی توانمند است.

وی ادامه داد: متنفذین، صاحب‌نظران و بزرگان هر منطقه در مشارکت مردم و انتخاب اصلح نقش تاثیرگذاری دارند.

ملانوری از شوراهای اسلامی به عنوان مجالس محلی یاد کرد که در سرنوشت مردم و اداره شهر و روستا نقش بسزایی دارند و گفت: شهرداران و دهیاران که توسط اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا تعیین می‌شوند، در پیشرفت یک منطقه بسیار موثرند.

وی گفت: برای داشتن شهردار یا دهیاری متخصص، شورایی توانمند لازم است که این شورا با حضور نخبگان هر منطقه شکل می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: برای تحقق این موضوع لازم است که فعال‌ترین و متعهدترین افراد، برای کاندیداتوری اقدام کنند و به معرکه انتخابات بیایند.

برنامه‌ریزی درست لازمه مدیریت مطلوب است

وی برنامه‌ریزی درست را لازمه مدیریت مطلوب عنوان کرد و گفت: لازمه برنامه‌ریزی صحیح هم داشتن اطلاعات کافی و درست است.

ملانوری افزود: از مهمترین اقداماتی که یک مدیر باید انجام دهد، این است که اطلاعات و دانسته‌هایش را از مجموعه کاری خود بالا ببرد و براساس این اطلاعات برای انجام امور برنامه‌ریزی کند.

وی اظهار داشت: خیلی از جاها که دچار گرفتاری می‌شویم و به بن بست می‌رسیم، به این علت است که براساس اطلاعات غیر دقیق پیش رفته‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با سرمایه‌گذاری‌هایی که مردم برای شکل‌گیری انقلاب کرده‌اند که بزرگترین آنها جان بهترین عزیزان شان بوده، چنین مناصب و جایگاه‌های خدمتی برای ما ایجاد شده است.

وی افزود: قدرشناسی و شکرگذاری این نعمت، این است که بتوانیم در قالب مدیریت صحیح و با برنامه‌ریزی درست، از هدررفت منابع کشور جلوگیری کنیم.

ملانوری گفت: ما باید تلاش کنیم که برای داشته‌ها و منابع در اختیارمان ارزش افزوده ایجاد کنیم و زمینه بهره‌مندی از آنها را برای مردم فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه از شعارهای بزرگ انقلاب، رفع محرومیت و استضعاف از گروه‌های مختلف است خاطرنشان کرد: انقلاب شکل گرفته تا به واسطه نظام الهی و ارزشی که بر کشور حاکم می‌شود، مردم از حداقل امکانات بهره‌مند شوند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اگر در تحقق این هدف، به درجه مطلوب نرسیدیم به خاطر ضعف‌هایی است که ما در کارنامه خود داریم.

وی تصریح کرد: برخی کمبودها و نواقص به خاطر ورود نامطلوب و بی‌برنامه ما است.

ملانوری با تاکید بر اینکه تصاحب منصب‌ها تنها به معنای گرفتن پست نیست متذکر شد: ما باید به واسطه آنچه قبول کرده‌ایم، در محضر خدا پاسخگو باشیم.

وی گفت: عدم مسئولیت‌پذیری ما عواقبی همچون آسیب‌های اجتماعی، فقر و محرومیت را به همراه دارد که جبران آن سخت است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: هدف و انگیزه ما از راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران تقویت خودباوری در مردم، برنامه‌ریزی درست و مدیریت صحیح کارهاست.

وی بیان کرد: به عنوان نماینده دولت در استان و کسی که ایده شکل‌گیری ستاد را ارائه کرده، آرزویم این است که مردم، محور توسعه خراسان ‌جنوبی باشند.

استاندار خراسان جنوبی امروز در هشتمین سفر شهرستانی خود وارد درمیان شد و بدو ورود به اسدیه، با حضور در گلزار شهدای گمنام این شهر، با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد.

حمید ملانوری به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، ائمه جمعه شهرستان درمیان، فرماندار و جمعی از مدیران شهرستانی در مزار شهدای گمنام، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

وی در گلزار شهدا گفت: تمام دستاوردهای نظام مرهون خون شهداست.

استاندار خراسان جنوبی افزود: ما به پاسداشت حرمت خون پاک شهیدان وظیفه داریم در گام دوم انقلاب اسلامی، محکم‌تر و قوی‌تر از قبل برای تحقق آرمان‌های این عزیزان و اهداف بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی قدم برداریم.

وی با خانواده شهید غلام محمد عبداللهی نیز دیدار کرد و گفت: خانواده‌های شهدا که همه سرمایه خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند، سند افتخار جامعه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار