معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان تأکید کرد:
تابناک-نمعاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان بر توسعه مطالعات پژوهشی و نیازسنجی آموزشی نیروی انسانی در هرمزگان تأکید کرد.
کد خبر: ۹۴۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵ 03 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، نازنین شیبانی تزرجی امروز در کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری هرمزگان با اشاره به انجام مراحل اولیه مطالعه و نیاز سنجی آموزشی نیروی انسانی متخصص و مهارتی در بخش صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با رویکرد آینده پژوهی توسط دانشگاه هرمزگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، اظهار داشت: این مطالعه بر اساس اولویت های سرمایه گذاری، میزان جواز تاسیس، پروانه بهره برداری و درخواست واحدهای تولیدی طی پنج ساله آینده صورت خواهد گرفت.

وی با تأکید بر توسعه دامنه این مطالعه پژوهشی، افزود: با توجه به سند توسعه سواحل مکران و استقرار واحدهای مهم نفتی، پتروشیمی، صنعتی و توسعه این واحدها طی سال های آتی در منطقه شرق استان و همچنین گسترش دامنه فعالیت های اقتصادی و صنعتی در غرب استان با توجه به استقرار منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در این منطقه، باید علاوه بر بندرعباس، دامنه این پژوهش و نیازسنجی آموزشی به کل استان تعمیم یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان، با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت های بخش تحقیقات کشاورزی، گفت: راه اندازی آزمایشگاه تحقیقات کشاورزی میناب در دستور کار مرکز تحقیقات کشاورزی استان قرار دارد که با استفاده از منابع تملک دارایی سازمان جهاد کشاورزی به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

شیبانی همچنین با تأکید بر بهره گیری از داده های پژوهشی بخش کشاورزی، عنوان کرد: مراکز خدمات کشاورزی مستقر در مناطق مختلف باید از طریق فضای مجازی و یا به‌صورت الکترونیکی نتایج پژوهشی مرکز تحقیقات را به جامعه بهره بردار بخش کشاورزی منتقل کنند.

وی با اشاره به انجام پژوهش های بنیادین با هدف مطالعه زیرساخت های منطقه مکران، تصریح کرد: با توجه روند توسعه ای در سواحل مکران، باید مطالعات لازم به منظور انتخاب مکان مناسب برای احداث پروژه ها و برای پیشگیری از خسارات ناشی از وقوع سونامی احتمالی در این منطقه صورت گیرد و نتایج این پژوهش ها در اختیار سازمان ها، نهادها و دستگاه های اجرایی دخیل در امر فعالیت های توسعه ای در منطقه مکران قرار گیرد.

انتهای پیام/ز 572

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار