جشنواره ملي نقاشي و مجسمه سازي كودك "کمانک اصفهان" به منظور بالابردن انگیزه و کشف و بروز استعدادهای فرهنگی کودکان برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۹۴۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰ 03 March 2021

زهرا کاظمی اظهار داشت: جشنواره ملي نقاشي و مجسمه سازي كودك به همت خانه کودک وابسته به سازمان فرهنگي اجتماعي شهرداري اصفهان برای دومین بار در حال برگزاری است که نسبت به سال گذشته علاوه بر کودکان 4 الی 12 سال، ویژه نوجوانان 13 تا 18 سال نیز برگزار می شود.

مدیرخانه کودک با اشاره به اینکه شعار این دوره از جشنواره «آینده ی شهر من» است، افزود: این دوره از جشنواره در نظر دارد شهر را از منظر کودکان دریابد تا بفهمیم شهر مدنظر کودکان دستخوش چه تغییراتی خواهد شد و تا چه میزان کودکان با مشاهیر شهر و میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی شهر آشنا هستند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف این جشنواره یافتن جواب سوالاتی شامل اینکه آیا زندگی در آینده از نظر کودکان بر روی زمین بوده و یا در جاهای دیگر مانند، فضا، دریا و بیابان هم امکان پذیر است و اینکه چگونه می توان در تمام عناصر شهر از جمله معماری، روابط اجتماعی، سیستم حمل و نقل و آلودگی هایی که شهرها را تهدید می کند خیال پردازی کرده و آنچه را بیشتردوست دارند به تصویر بکشند.

کاظمی بیان کرد: اين جشنواره با تمام تفاوت هاي فرهنگي و هنري بين شهر هاي ايران فرصتي است براي به تصوير كشيدن خيال هاي كودكانه تا نشان دهيم دنياي كودكي، رنگي ترين و بي آلايش ترين دنيايي است كه مي توان يافت و از آن براي برنامه ريزي هاي آينده الهام گرفت.

مدیر خانه کودک افزود: ارتقای جایگاه شهر اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک درحوزه ملی و بین المللی و حمایت از تولیدات هنری کودکان مستعد در راستای ترویج هنر و به کارگیری آنان در عرصه های شهری از جمله اهداف علمی در نظر گرفته شده برای این جشنواره است.

وی استفاده از ایده های هنری کودکان در جهت توسعه فرهنگ ارزش های انسانی در سطح جامعه، جذب افراد کارآمد و متخصص در زمینه هنرهای تجسمی کودک و ایجاد موقعیت مناسب برای بالابردن انگیزه و کشف و بروز استعدادهای فرهنگی کودکان را از دیگر اهداف دبیرخانه این دوره از جشنواره ملي نقاشي و مجسمه سازي كمانك اصفهان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: کودکان می توانند به صورت آزاد برداشت و تصور خود را از موضوع جشنواره، نقاشی کرده و یا به شکل مجسمه بسازند و تصاویر آثار خود را به آدرس دبیرخانه ارسال کرده و مشخصاتشان را در فرم ثبت نام سايت جشنواره ثبت کنند.

کاظمی مهلت ارسال آثار را تا پایان اسفند ماه اعلام کرد و افزود: داوري جشنواره ملي نقاشي و مجسمه سازي كمانك اصفهان در فروردين 1400 انجام و نتايج به اطلاع كودكان خواهد رسید که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.vcci.ir/kamanak مراجعه کنند.

گفتنی است؛ اين جشنواره 12 برگزيده خواهد داشت، 6 اثر از نقاشي و 6 اثر برتر در حوزه مجسمه كه به نفرات اول تا ششم وجه نقد به همراه تنديس و لوح تقدير و 12 نفر شایسته تقدير به انتخاب هيات داوران با اهداي وجه نقد و لوح تقدير جشنواره تعلق خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار