از سوی خانه هلال شهر جورقان صورت گرفت:
صبح امروز و در مراسمی با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، امام جمعه شهر جورقان و جمعی از مدیران فرهنگی این شهر، آئین کاشت نهال بصورت نمادین برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸ 04 March 2021
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در این مراسم با اشاره به تقارن آغاز هفته احسان و نیکوکاری با روز درختکاری، گفت: چه نیکوکاری بهتر از کاشت نهال میتواند وجود داشته باشد وقتی این اقدام فرهنگی به ظاهر ساده، می‌تواند نقشی بسیار مؤثر در پیشگیری از بلای طبیعی سیل داشته باشد.

به گزارش تابناک همدان، وی در همین زمینه به طرح ملی نهضت سبز سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با شعار «همه با هم برای حفاظت از منابع طبیعی» اشاره کرد و افزود: امسال با اجرای این طرح، شاهد حضور جوانان هلال احمری در آئین کاشت نهال هستیم.


مدیرعامل هلال احمر همدان با بیان اینکه حیات و ممات ما وابسته به محیط زیست است، خاطرنشان کرد: امروز دیگر محیط زیست موضوعی تشریفاتی و فرعی نیست.

وی افزود: به لطف فرهنگ سازی‌های صورت گرفته با اجرای طرح‌هایی این چنین، آحاد مردم جامعه خوب میدانند که اگر محیط زیست تهدید شود، نه تنها سلامت و معیشت ساکنان کره زمین، بلکه امنیت آن‌ها تهدید می‌شود.


علی سنجربگی با بیان اینکه نیکوکاران خانه‌های هلال سراسر استان از ابتدای امسال در زمینه‌های مختلفی، چون تهیه و توزیع سبد‌های غذایی در بین خانواده‌های متأثر از کرونا، تهیه و توزیع پکیج‌های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده و غربالگری تب مشارکت داشته اند، افزود: امروز هم شاهد هستیم که نیکوکاران خانه هلال شهر جورقان گرد هم آمدند تا با کاشت نهال و پاکسازی محیط روستا‌های این شهر، جلوه‌هایی از بشردوستی را به نمایش بگذارند.


وی با اشاره به اینکه این برنامه امروز بصورت همزمان در ۱۱۰خانه هلال سراسر استان همدان برگزار می‌شود، از همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در اهدای نهال برای برگزاری این برنامه تقدیر کرد.

در این مراسم که با حضور نماینده، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان همدان، نماینده، ولی فقیه در جهاد کشاورزی، معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، امام جمعه شهر جورقان، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر جورقان و جمعی از مدیران فرهنگی این شهر برگزار می‌شد، شهردار جورقان با تقدیر از همراهی اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر شهر جورقان، درختکاری را سنتی فراگیر و مسئولیتی اجتماعی قلمداد کرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان همدان نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه ۴۰خانه هلال شهر همدان در آئین کاشت نهال مشارکت دارند، افزود: دانش آموزان عضو واحد جوانان نیز برای پاکسازی محیط روستا دعوت به همکاری شده اند.

در پایان این مراسم، نهال‌هایی بصورت نمادین از سوی مسئولین حاضر در مراسم، در جوار مزار دو شهید گمنامی که پارک شهر جورقان آرمیده اند، کاشته شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار