دکتر سید روح الله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس اظهار کرد: خطر در کمین ساده انگاران است و مردم باید از هرگونه ساده پنداری و عادی انگاری در این بحران بپرهیزند.
کد خبر: ۹۴۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸ 04 March 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر سید روح الله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس اظهار کرد: خطر در کمین ساده انگاران است و مردم باید از هرگونه ساده پنداری و عادی انگاری در این بحران بپرهیزند.

او با بیان اینکه هم اکنون مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان، ۵۳۵ نفر است، تصریح کرد: از این تعداد، ۱۰۵ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۴۹ هزار و ۷۲۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۷۶ هزار و ۹۶۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۴۰ هزار و ۳۳۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳ هزار و ۲۵۶ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۰ هزار و ۲۲۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی با اشاره به جان باختن ۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی دیروز تاکنون، اضافه کرد: مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به 3 هزار و ۲۶۶ نفر رسیده است.

او همچنین از بهبودی ۱۷۱هزار و ۴۵۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با این هشدار که حضور در میهمانی و تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی، مراکز خرید و پُرتردد و نیز رعایت نکردن توصیه های بهداشتی موجب افزایش این بیماری می شود، از مردم خواست تا با جدی گرفتن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، از خود و اطرافیانشان در مقابل این ویروس خطرناک مراقبت کنند.

برچسب ها: کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار