سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: با هدف توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری به مناسبت هفته منابع طبیعی در قالب‌های مختلف ۶۰۰ هزار اصله نهال به صورت رایگان در این استان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹ 04 March 2021

محمدعلی کاظمی در آیین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آغاز عملیات اجرایی پارک جنگلی پرتو اصفهان افزود: شعار هفته منابع طبیعی در سال جاری (همه با هم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی) است.

وی ادامه داد: ۲۰۰ هزار اصله نهال توسط بخش خصوصی خریداری کردیم که در راستای احداث بادشکن زنده به طول ۶۰۰ کیلومتر در شهرستان‌های بیابانی که صرف کاشت گونه‌های مثمر در اطراف اراضی کشاورزی و یکی از روش‌های کنترل ریزگردها است کاشته می‌شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تصریح کرد: در ۶ شهرستان بیابانی توزیع ۲۰۰ هزار اصله نهال شامل توت، سنجد، زیتون و گل محمدی براساس نیاز آن منطقه آغاز شده است.

وی اضافه کرد: ۲۰۰ هزار نهال غیرمثمر شامل زبان گنجشک، سرو، کاج، اقاقیا، زیتون تلخ بین مردم و دستگاه‌های دولتی، کارخانه‌ ها، صنایع، شهرداری‌های شهرستان‌ها و دهیاری‌ها در راستای توسعه فضای سبز توزیع شده است.

کاظمی گفت: با توزیع ۲۰۰ هزار نهال ۲۵۰ هکتار فضای سبز در استان، شهرستان‌ها و صنایع ایجاد شده  فضای سبز در حال توسعه است.

وی اضافه کرد: ۲۰۰ هزار اصله نهال در پروژه‌های جنگل‌کاری و بیابان زدایی در هفته منابع طبیعی اجرا شده که به ایجاد ۴۰۰ هکتار زراعت چوب منجر شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اظهار داشت: توسعه زراعت چوب با پساب در دستور کار این اداره کل است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۴۰۰ هکتار توسط بخش خصوصی توسعه گونه‌های سریع رشد مانند صنوبر را داشته باشیم تا مانع قطع جنگل‌ها شوند.

کاظمی تصریح کرد: در سال جاری ۵۵۰ هکتار جنگل کاری تولیدی داشتیم که توسط اداره کل منابع طبیعی با گونه‌های بادام کوهی (اسکوپ آریا) که جز گونه‌های کم آب هستند انجام شده است.

وی گفت: همچنین چهار هزار و ۵۰۰ هکتار جنگل کاری با بذر با کاشت گونه بادام کوهی اسکوپ آریا صورت گرفته است.

کاظمی افزود: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته سرانه فضای سبز افزایش پیدا کند، زیرا سرانه فضای سبز در استان یک دهم درصد است.

به گفته وی، پروژه ۵۳ هکتاری در قالب ماده سه قانون حفاظت و بهره برداری به شهرداری در فاز اول واگذار شده و توسعه این پروژه یکی از درخواست‌های شهرداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار