رزمایش یک روز بدون حادثه با هدف کاهش تصادفات و استقرار نیروهای امدادی در محورهای پرتصادف روز پنجشنبه در استان اصفهان آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸ 04 March 2021

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در این رزمایش ۲۷ تیم متشکل از نیروهای پلیس و امدادی در راه‌های برون شهری پرتصادف استان مستقر شدند.

منصور شیشه فروش افزود: این تیم‌های عملیاتی با بکارگیری اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در مسیرهای تعیین شده استقرار یافتند و توصیه‌های ایمنی را به رانندگان ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به یک روزه بودن اجرای این رزمایش اضافه کرد: در این راستا خودروهای پلیس با چراغ‌های گردان در مسیرهای پرترافیک برون شهری استان تردد می‌کنند و از رانندگان درخواست می شود که توصیه‌های ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی را علاوه بر این روز در تمام طول سال رعایت کنند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۱۰۹ نقطه پرتصادف در استان شناسایی شده که ۶۸ نقطه مصوب کشوری است و ۳۱ نقطه با اعتبار ۶ میلیارد تومان رفع نقص شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بنا بر آمار موجود در یازده سال جاری تلفات جاده‌ای در صحنه تصادف نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است.

 وی یکی از اقدامات اداره کل راهداری اصفهان در راستای کاهش تصادفات در سال جاری، اجرای طرحی با عنوان "راهداری محوری" عنوان کرد و گفت:  بر این اساس امسال بهسازی یکهزار کیلومتر از راه‌های با اولویت شریان‌های استان با هدف کاهش تصادفات  در دستور کار قرار گرفت.

شیشه‌فروش افزود: در این طرح رفع افتادگی از شانه، نصب علائم، بهسازی و لکه‌گیری، ترانشه‌گذاری و ایمن‌سازی، خط‌کشی و روشنایی، اصلاح شیب شیروانی، گاردریل‌گذاری، اصلاح قوس‌های خطرناک و تعریض در بخشهایی انجام شده و مابقی در دست اقدام است.

وی طول راههای استان را  ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: این راه‌ها شامل ۴۱۲ کیلومتر آزادراه، ۲ هزار و ۲۴ کیلومتر بزرگراه و پنج هزار و ۵۸ کیلومتر راه‌های روستایی است که ۱۶ درصد آزادراه‌های کشور سهم استان اصفهان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار