کد خبر: ۹۴۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 08 March 2021
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به علت کمبود سیمان در این استان خروج سیمان کارخانه‌های مارگون و یاسوج به استانهای همجوار تا اطلاع بعدی ممنوع است .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، براتعلی صالحی افزود : به دلیل رفع کمبودها و نیاز ضروری به سیمان و مصالح ساختمانی برای بازسازی منطقه زلزله زده سی سخت خروج این محصول به خارج از استان ممنوع و در صورت خروج پیگرد قانونی دارد.
وی افزود: ۲ کارخانه تولید سیمان در کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت چهار هزار و یک هزار تن‌ در روز فعال است که بخشی زیادی از این تولیدات به سایر استانها و کشور های همسایه صادر می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با تدابیر اندیشیده شده هیچ مشکلی درتامین سیمان مورد نیاز استان نداریم.
صالحی عنوان کرد مصرف روزانه سیمان در کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۲ هزار تن است که به علت وقوع زلزله در شهرستان دنا این میزان افزایش یافته است.
صالحی به موضوع گرانی مرغ هم اشاره کرد و افزود: میزان تولید مرغ در کهگیلویه و بویراحمد کمتر از میزان مصرف این کالاست و یکی ازدلایل افزایش قیمت مرغ تامین آن از دیگر استان‌ها وپرداخت هزینه‌های جانبی از جمله کرایه حمل است.

وی قیمت مصوب مرغ تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بیان کرد و گفت: این در حالی است که قیمت هر کیلو مرغ که خارج استان تامین می‌شود به خاطر هزینه های جانبی ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در صورتی که استانهای معین برای تامین نیاز مرغ کهگیلویه و بویراحمد همکاری کنند بخشی از مشکلات کمبود مرغ و نواسانات قیمت این محصول رفع می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار