معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه امروز اگر مرغی از استان خارج می شود، بدون مجوز و تخلف است، گفت: هجوم مردم برای خرید مرغ، کار را برای تنظیم کنندگان بازار سخت می کند و اکنون مرغ در یخچال های مردم ذخیره و انبار شده است.
کد خبر: ۹۴۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳ 09 March 2021

حسین ایراندوست در خصوص آشفته بازار مرغ در اصفهان، اظهار کرد: باید توجه داشت که اصفهان از نظر میزان تولید مرغ هیچ مشکلی ندارد، البته مرغداران در بحث قیمت مرغ ادعاهایی دارند که پذیرفته شده نیست و در نشست با ستاد تنظیم بازار کشور و سازمان حمایت مصوب شد که قیمت مرغ تا پایان سال هیچ افزایش قیمتی نداشته باشد.

وی با اشاره به دلایل ایجاد تقاضای مازاد خرید مرغ در کشور، گفت: باید توجه داشت که رقابتی بین مواد پروتئینی مختلف همچون گوشت قرمز، تخم مرغ و مرغ وجود دارد که با افزایش قیمت هر یک، تقاضا برای خرید ماده پروتئینی دیگر بالا می رود، از سوی دیگر در ایام پایانی سال تقاضا برای خرید مرغ افزایش می یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان اصفهان به تقاضای مازاد خرید مرغ در تهران اشاره کرد و افزود: این تقاضای مازاد، شرایط را برای دیگر استان ها سخت کرده است، چراکه استان های دیگر باید تقاضای مازاد مرغ پایتخت را تامین کنند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان به عنوان تولیدکننده مرغ در کشور توان تامین نیاز خود را دارد و این آمادگی را دارد که در چارچوب های مشخص و ضابطه مند اگر مرغ مازادی داریم به تهران تحویل دهیم.

ایراندوست به کنترل جابجایی مرغ بین استان ها اشاره کرد و گفت: در شیوه نامه های اخیر عنوان شده که اگر استانی مرغ مازاد داشته باشد، مکلف است به استانی که مرغ نیاز دارد، این محصول را تحویل دهد.

وی توضیح داد: مطابق ضوابط اگر استانی نیاز به مرغ دارد، استان مقصد با استان مبدا مکاتبه ای داشته باشد و در یک مسیر مشخص، میزانی مرغ را تحویل دهد، اما این اتفاق هنوز رخ نداده و تهران درخواستی به اصفهان نداده است، بنابراین اگر مرغ و گوشت مرغ از استان اصفهان خارج شود، به نوعی عرضه خارج از شبکه و تخلف است که باید با آن برخورد شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: به تمام دستگاه های استان اعلام کرده ایم که اگر مجوزی از سازمان جهاد کشاورزی ندارید، اجازه صدور مرغ از استان را ندهند.

وی با بیان اینکه امروز اگر مرغی از استان خارج می شود، بدون مجوز و تخلف است، گفت: در این شرایط مرغ از مبادی غیررسمی و بدون مجوز از استان خارج می شود که باید با آن برخورد شود، به همین منظور از نیروی انتظامی درخواست کمک کرده ایم تا مرغ بدون مجوز از استان، خارج نشود.

ایراندوست تاکید کرد: در این فضا برخی دلالان که مقید به قوانین و مقررات نیستند، با وسوسه مرغداران عنوان می کنند که مرغ زنده را با قیمت بالاتری می فروشند که این کنترل را برای ستاد تنظیم بازار مشکل کرده است.

وی ابرازامیدواری کرد با تدابیر اندیشیده شده جلوی خروج مرغ از استان گرفته شود تا مشکل آشفته بازار مرغ حل شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه باید مرغ به قیمت ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان از مرغدار خریداری و با نرخ ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان در فروشگاه عرضه شود، اظهار کرد: بخش زیادی از مرغ استان در شهرستان ها و شبکه توزیع اصفهان در فروشگاه های زنجیره ای رفاه، کوثر و ...  با این قیمت توزیع می شود.

وی در خصوص شکل گیری صف های طولانی توزیع مرغ در اصفهان، گفت: ستاد تنظیم بازار استان این آمادگی را داشت که مرغ را با قیمت مصوب در مغازه ها توزیع کند، اما متاسفانه هنوز بسیاری از مغازه های سطح شهر در شبکه رهتاب ثبت نام نکرده اند، بنابراین شرکت پشتیبانی امور دام تصمیم گرفت که همانند گذشته در فروشگاه ها توزیع مرغ داشته باشد.

ایراندوست با تاکید بر اینکه عمده مرغ توزیعی استان با قیمت ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می شود، افزود: براساس گزارش ها مرغ در مغازه های سطح شهر تا نرخ ۲۴ هزار تومان هم فروخته می شود.

وی اضافه کرد: طی دو روز گذشته شرکت پشتیبانی امور دام حجم وسیعی مرغ منجد را در سطح عرضه برای تنظیم بازار توزیع کرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه متاسفانه با افزایش قیمت یک محصول، رغبت و تقاضای مردم برای خرید بی نهایت افزایش می یابد، تصریح کرد: امروز مرغ به فراوانی تولید و عرضه می شود، اما این هجوم مردم برای خرید مرغ، کار را برای تنظیم کنندگان بازار سخت می کند و اکنون مرغ در یخچال های مردم ذخیره و انبار شده است.

وی گفت: با کمک نیروی انتظامی، اگر راه خروج مرغ از مبادی غیر رسمی گرفته شود، تامین مرغ با قیمت مصوب در استان کار بسیار راحتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار