مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: کمتر از ۳۰ درصد متکدیان استان نیازمند واقعی هستند و بسیاری از افراد در معابر فقط از احساسات و عواطف مردم سو استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 10 March 2021

 

مریم بیدخام روز چهارشنبه در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان قزوین که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد، افزود: چنین افرادی که از  احساسات مردم سو استفاده می‌کنند، نیازمند واقعی نبوده و گاهی دیده می‌شود که طبقه اجتماعی آنها از سطح متوسط جامعه هم بالاتر است.

وی اضافه کرد: رسانه‌های استان می‌توانند از چگونگی سوء استفاده متکدیان با درآمد بالا از عواطف مردم، مستند تهیه کنند و نقش موثری در راستای مقابله با این معضل اجتماعی داشته باشند.

بیدخام بیان داشت: گام اساسی در رابطه با ساماندهی متکدیان این است که مردم به آنها کمک نکنند و کمک‌ها را در قالب کمیته امداد و بهزیستی به دست نیازمندان واقعی برسانند تا برای رفع این معضل اجتماعی گام اساسی برداشته شود.

این مسؤول با بیان اینکه تکدی گری یک آسیب اجتماعی است و در صورت بی‌توجهی می‌تواند اقدامات هنجارشکنانه را با عواقب وخیم به دنبال داشته باشد، اظهار داشت: تکدی‌گری پدیده‌ای منفی است که با اعتقادات مذهبی و عرف جامعه ناسازگار است و سبب بروز و رشد آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت، اعتیاد و کودک آزاری می‌شود.

بیدخام تصریح کرد: واقعیت این است که اگر مسایل و مشکلات اجتماعی به موقع رسیدگی نشود، به معضل امنیتی تبدیل خواهد شد و در صورت تداوم می‌تواند لطمه‌های جدی به جامعه و کشور وارد کند.

دبیر کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه برای ساماندهی و کنترل آسیب‌های اجتماعی به همراهی و همکاری دستگاه‌های متولی با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد نیاز داریم، گفت: این ظرفیت در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان فراهم است تا بخشی از این مشکلات با برش استانی اجرایی شود، اما مهم‌تر از آن، شناسایی و ثبت مشخصات تمامی متکدیان سطح شهر است.

بیدخام سپس به تشکیل کمیته اجتماعی زیرمجموعه شورای تامین استان اشاره کرد و گفت: مباحث و معضلات اجتماعی دارای اولویت استان پس از شناسایی در این کمیته مطرح می شوند و پس از بررسی کارشناسی و نظرات تخصصی دستگاه‌های متولی جهت تصویب نهایی به کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری ارجاع خواهند شد.

وی اضافه کرد: از جمله موضوعات مطرح شده در کمیته یاد شده بحث ساماندهی متکدیان و کودکان کار بود که با حضور دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان کار مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآور شد: ۱۴ دستگاه عضو از جمله شهرداری، بهزیستی و دستگاه‌های حمایتی نظیر کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر باید ساماندهی متکدیان را اجرایی سازند و با شناسایی این افراد آنها را تحت پوشش خود قرار دهند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار