مدیر آزمایشگاه فیلتراسیون شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان گفت: تعدادی از شرکت‌های ایرانی در دوران شیوع ویروس کرونا به تولید ماده اولیه "ملت‌بلون" مرغوب و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی دست یافتند.
کد خبر: ۹۴۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸ 11 March 2021

مجتبی سعادت‌پور افزود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشورمان بسیاری از تولیدکنندگان ماسک با مشکل تامین ماده اولیه "ملت بلون" مواجه بودند اما تعدادی از شرکت های داخلی با استفاده از خدمات آزمایشگاه فیلتراسیون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به رفع این مشکل و تولید ملت بلون با کیفیت بالا شدند.

وی اظهار داشت: تعدادی از شرکت های تولید کننده ملت بلون به دستاوردهای چشمگیری دست یافتند و محصول آنها در صنایع دیگر نیز استفاده می شود.

سعادت نیا با اشاره به اینکه آزمایشگاه این شهرک علمی و تحقیقاتی با بهره گیری از به‌روزترین تجهیزات موجود در دنیا تجهیز شده و با کشورهایی مانند امریکا و آلمان تفاوتی ندارد، خاطرنشان کرد: از اسفند سال گذشته با همه گیری کووید ۱۹ و افزایش نیاز و تقاضا برای ماسک، موضوع آزمایش کیفیت لایه فیلتراسیون آن مورد توجه خاصی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تا پیش از شیوع کرونا، آزمایش کیفی ماسک با دقت و حساسیت انجام نشده بود، اضافه کرد: این مساله در سال جاری برای نخستین بار و با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و سازمان ملی استاندارد در دستور کار قرار گرفت و استانداردهای ملی در این زمینه به روز شد.

وی با اشاره به اینکه انجام آزمون روی ماسک از ابتدای امسال در اولویت کار آزمایشگاه فیلتراسیون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار گرفت، گفت: تا کنون حدود یکهزار فقره آزمایش بر روی انواع ماسک در این آزمایشگاه انجام و به ارتقای سطح کیفی آنها منجر شده است.

رییس آزمایشگاه فیلتراسیون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه برخی از تولیدکنندگان ماسک در ابتدای شیوع کرونا اطلاعات چندانی از نظر فنی در این زمینه نداشتند، تصریح کرد: آنها در ارتباط مستقیم با این آزمایشگاه به چگونگی احراز کیفیت در کار خود پی بردند و اگر محصولات آنها کیفیت لازم را نداشت ارتقا دادند.

سعادت نیا با بیان اینکه کیفیت ماسک هایی که تا کنون برای آزمایش به این واحد ارسال شده، متفاوت بوده است، تاکید کرد: شرکت های موفق، کیفیت تولیدات خود را افزایش دادند و واحدهایی که توانایی کافی در این زمینه نداشتند، حذف شدند.

وی، مهمترین مساله موجود برای آزمایشگاه فیلتراسیون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را ارتقای هرچه سریعتر و بیشتر آن دانست و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصای موجود لازم است نهادهایی مانند دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان ها نیز به عنوان سرمایه گذار در این واحد جذب شوند تا بتوان خدمات بیشتری در بخش بهداشت و درمان ارایه کرد.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه فیلتراسیون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از اوائل دهه ۹۰ آغاز به کار کرد، افزود: این مرکز تنها آزمایشگاه فیلتراسیون در کشور و منطقه و دارای تاییدیه سازمان ملی تایید صلاحیت ایران است و آزمون های بسیار دقیق برای انواع فیلترها در سیالات مختلف مانند انواع مایعات آب، روغن هیدورلیک و گاز طبیعی در آن انجام می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار